וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"נתניהו יודיע לאובמה 12 שעות לפני תקיפה באירן"

ה"טיימס" מדווח על מתיחות בין ירושלים לבית הלבן, בשל סירובו העיקש של רה"מ להעניק לארה"ב התרעה לפני המראת המטוסים לתקיפה תיאורטית, וכי נתניהו חש שאובמה מנסה להכשילו

יומיים אחרי ביקורו בארץ של הרמטכ"ל האמריקני, שבא לישראל כדי להבהיר לבכירי הדרג המדיני והצבאי את עמדת הפנטגון בדבר אפשרות של מבצע צבאי באירן, פרסום נוסף מצביע על כך שישראל עומדת על סירובה לתת לארצות הברית התרעה מוקדמת לפני שתצא לתקיפה צבאית במדינה.

ה"טיימס" הלונדוני מדווח הבוקר (ראשון) כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עומד על התעקשותו לשמור בחשאי את כוונתה האפשרית של ישראל לצאת לתקיפה צבאית נגד מתקני הגרעין באירן, ומוכן, לכל היותר, להודיע לוושינגטון 12 שעות בלבד לפני המראת המטוסים ליעדם.

עוד מדווח העיתון מפי מקורותיו כי נתניהו מרגיש לאחרונה שנשיא ארה"ב, ברק אובמה, מנסה לעשות כל שביכולתו כדי לסכל את התכנית הישראלית לצאת למבצע צבאי באירן. לכן, נטען, נתניהו מרגיש שאובמה נוטה לעודד הטלת עיצומים כלכליים נספים על אירן ועל משק הנפט שלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא יתריע לפני הזנקת המטוסים? נתניהו בתא הטייס של F-15I, "רעם" בבסיס חצרים/מערכת וואלה!, צילום מסך

המתיחות המחריפה בין נתניהו לאובמה, שעליה מדווח העיתון הלונדוני, מגיעה ברקע ביקורו בישראל ביום רביעי של הרמטכ"ל האמריקני, מרטין דמפסי. לפי כמה דיווחים, דמפסי בא לישראל כדי להפעיל לחץ נוסף על הדרג המדיני והצבאי נגד תקיפה באירן, ולהבהיר מחדש את התנגדותה של ארה"ב לפעולה צבאית של ישראל באירן. דמפסי, שזה לו ביקורו הראשון בארץ מאז נכנס לתפקיד, נפגש עם ראש הממשלה נתניהו ועם הנשיא פרס. עיקר ביקורו עסק בשיחות עם שר הביטחון ברק, עם הרמטכ"ל גנץ ועם ראש אמ"ן, אלוף אביב כוכבי.

ארה"ב: תקיפה באירן תפגע בכלכלה העולמית

ארה"ב הזהירה את ישראל פעמים רבות שלא לצאת לתקיפה באירן, והודיעה כי אין כל ערבויות שתקיפה כזו תוכל להשמיד את מתקני הגרעין, המבוצרים היטב, ותוכל – לכל היותר – לעכב את תכנית הגרעין של אירן בשנה או שנתיים.

בשבוע שעבר, אמר שר ההגנה האמריקני, לאון פנטה, כי גם לארה"ב עצמה אין כל כוונה לצאת לתקיפה באירן, והבהיר כי בוושינגטון מעדיפים לנקוט פעולות דיפלומטיות וצעדים כלכליים כדי לסכל את תכנית הגרעין של אירני. לדבריו, ארה"ב חוששת שתקיפה באירן תפגע פגיעה קשה בכלכלה העולמית.

האופציה הצבאית מול אירן: על השולחן, אבל לאן?
הרמטכ"ל האמריקני בארץ לשיחות על תקיפה באירן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully