וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המחבל מבריסל תכנן פיגוע בפריז ביום הבסטיליה"

עיתון צרפתי חשף כי מהדי נמוש תכנן "פיגוע גדול פי חמישה מהפיגועים בטולוז", על פי עדויות העיתונאים שהוחזקו על ידיו בשבי דאעש. רצה "לפחות פיגוע אחד בצרפת, בלב פריז"

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

(עיתונאי צרפתי: "מהדי נמוש התעלל בי בשבי דאעש בסוריה")

מהדי נמוש, הנאשם בביצוע הפיגוע במוזיאון היהודי בבריסל, בו נהרגו מירה ועמנואל ריוה, בני זוג מתל אביב, ושני אזרחים מצרפת ומבלגיה, תכנן לבצע פיגוע גדול בפריז במהלך חגיגות "יום הבסטיליה", יום העצמאות הצרפתי החל ב-14 ביולי – כך דווח אמש (ראשון) בעיתון הצרפתי "הליברסיון".

העיתון התבסס על העדויות של ארבעת העיתונאים הצרפתים שהוחזקו בשבי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה ושוחררו בחודש אפריל, שאחד משומריהם היה נמוש. על פי העיתונאים – ניקולס אנה, פייר טורס, אדוארד אליאס ודידייה פרנסואה – נמוש תכנן "לפחות פיגוע אחד בצרפת, בלב פריז, שיהיה גדול פי חמישה מהפיגועים בטולוז". בפיגועי הירי בטולוז, שאירעו בשנת 2012, נהרגו שבעה אנשים, בהם ארבעה יהודים.

לקריאה נוספת על "המדינה האיסלאמית"
אובמה יישא נאום ברביעי על האסטרטגיה נגד דאעש
"דאעש ערפו ראש חייל נוסף; 50 הרוגים בתקיפת מעוז הארגון"
"דאעש מאמן את הפעילים שיורים רקטות מסיני לישראל"

ניקולס הנין – עיתונאי צרפתי שנשבה בסוריה בכלא דאעש ושוחרר בחודש אפריל. פריז, אפריל 2014. AP
העיתונאים ששוחררו בחודש אפריל, יחד עם הנשיא הולנד/AP

על פי עדויותיהם של העיתונאים, במסגרת החקירה שפתח בית המשפט בפריז נגד נמוש בגין "חטיפה במסגרת פעילות טרוריסטית", שנוספה לאישומים הנוגעים לירי בבריסל, תכנן נמוש - או "אבו עומאר", הכינוי הג'יהאדיסטי שהעניק לעצמו - "פעילות טרוריסטית עצומה במהלך מצעד ה-14 ביולי", בו משתתפים הנשיא, הרמטכ"ל ובכירים רבים נוספים.

שלשום סיפר אנה כי נמוש "נהנה להתעלל בעצירים". פעם אחת, סיפר, נמוש חבט בו בפניו, ולאחר מכן נפנף מולו בכפפה מגואלת הדם. "הוא היה מאוד גאה בכך, ואמר לי: אתה רואה את הכפפות האלה? קניתי אותן במיוחד בשבילך, כדי להרביץ לך בפרצוף", סיפר אנה. "הוא שאל אם אני אוהב אותן. כזה היה האופי שלו, אלים ופרובוקטיבי. זה היה מהדי נמוש שראיתי".

מהדי נמוש בית המשפט בוורסאי, צרפת. AP
"אלים ופרובוקטיבי". מהדי נמוש בדיון בבית המשפט בפריז/AP

העיתונאים הוחזקו בבית מעצר בצפון סוריה לצד העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי והעיתונאי האמריקני-ישראלי סטיבן סוטלוף, שהוצאתם המחרידה להורג תועדה בסרטונים שהפיצו הרוצחים.

אנה שוחח אמש עם כתבים, אחרי שפרטים שאמר לחוקרי המודיעין הצרפתי דלפו לעיתונות. במסיבת העיתונאים שכינס בפריז, אמר אנה כי הוא היה מעדיף שהדברים, ובהם הפרטים על העינויים שעבר עם עמיתיו בשבי, לא היו מוצאים את דרכם לתקשורת.

נמוש הוסגר לבלגיה בסוף חודש יולי אחרי שנעצר בצרפת בחודש מאי. אחד מעורכי דינו מסר: "מרשי מעולם לא תוחקר לגבי שבויים כלשהם".

עורכי דינו של מהדי נמוש מחוץ למטה המשטרה בבריסל, בלגיה. AP
"מעולם לא תוחקר לגבי שבויים כלשהם". עורכי דינו של נמוש מחוץ למטה המשטרה בבריסל/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully