וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העצורים בצרפת "רקמו חטיפה ועברו שטיפת מוח דתית"

ראש המודיעין הצרפתי, ברנרד סקוורסיני, אמר כי המוסלמים שנעצרו בדרום צרפת חברים בארגון קיצוני, ועברו "אימון דמוי-לחימה". הם התאמנו ביערות, ואגרו תחמושת וכסף

ראש שירותי המודיעין הפנימיים של צרפת, ברנרד סקוורסיני, אמר כי 17 בני אדם שנעצרו בסוף השבוע בטולוז חשודים בקשירת קשר לתכנון חטיפה. "נראה שהם רקמו מזימה לחטוף מישהו", אמר סקוורסיני בריאיון לעיתון לה-פרובנס. חברי הקבוצה נעצרו בפשיטה לילית שערכו יחידות מובחרות בניס, במרסיי ובניס, ובכמה ערים נוספות בדרום צרפת. הם נחקרים בפריז. עורך דינו של מוחמד אחמלן, מנהיג הקבוצה, מכחיש את החשדות המיוחסים לעצורים.

סקוורסיני סירב לפרט מי עלול היה להיות קורבן החטיפה, אך אמר כי בין החשודים יש גם "עצורים שהם אזרחי צרפת". לדבריו, החשודים היו "מעורבים באימונים קבוצתיים דמויי-מלחמה, שיש בהם משום שטיפת מוח אלימה ודתית". ראש שירותי המודיעין אמר כי כל העצורים קשורים לארגון הקיצוני פורסן אל-עיזה ("אבירי הכבוד") שהוצא אל מחוץ לחוק. בין העצורים גם בכיר בארגון, שהוא ככל הנראה מפקדו או סגנו. שמו של המחבל מטולוז, מוחמד מראח, נקשר בזמנו בארגון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
ברשותם של החשודים נתפסו כלי נשק ואפודים חסיני ירי/מערכת וואלה, צילום מסך

סקוורסיני אמר כי הארגון אמנם פורק בחודש פברואר וכי נכסיהם של חבריו הוקפאו, אך כי אנשיו, ובייחוד העצורים, "המשיכו להתאמן ביערות ולהצטייד בנשק". בין היתר, הם התאמנו במשחק כדורי-צבע ובתקשורת זה עם זה בזמן מצור.

שוטרים מיחידת RAID של משטרת צרפת עוצרים חשודים בפעילות טרור בטולוז. מרץ, 2012. רויטרס
התאמנו בירי כדורי צבע ביערות. המעצר/רויטרס

החשודים נעצרו בלילה שבין חמישי לשישי, למחרת הלוויתו של המחבל מראח, שנטמן בפרבר של טולוז. במהלך הפשיטות נתפסו אקדחים, תתי מקלע, אפודים חסיני-ירי, מטולים של רימוני גז וכסף מזומן. נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, אמר כי המעצרים אינם קשורים ישירות לחקירת מעשי הרצח של מראח, אך הבהיר כי החקירה נמשכת וכי יתכנו מעצרים נוספים.

עוד בנושא
מנהיג יהודי צרפת: נהירה לישראל - כניעה לחרדה
המחבל מטולוז נקבר בחלקה המוסלמית בעירו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully