וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלחמה במורדים: עיראק קיבלה מרוסיה מטוסי תקיפה

אחרי ארה"ב, איראן וסוריה, גם מוסקבה משתתפת במאבק בלוחמי דאעש, והעבירה לבגדאד 5 מפציצי סוחוי. דיווחים סותרים מתיכרית: הצבא טוען לניצחון, המורדים: הדפנו את הכוחות

עריכה: טל רזניק

צבא עיראק קלט לפנות בוקר (ראשון) חמישה מטוסי תקיפה, הראשונים מתוך העשרה שרכש מרוסיה. בתמונות שפורסמו בעיראק, נראה מטוס תובלה רוסי פורק בבגדאד את המטוסים, מדגם סוחוי 25. קיימים דיווחים נוספים על סוג המטוסים שהוזמנו.

רוסיה היא רק אחת מכמה מדינות המתערבות באופן פעיל במשבר בעיראק. סוריה הפציצה את ריכוזי המורדים בגבול עם עיראק וארה"ב מפעילה טיסות ביון בשמי המדינה. לאחרונה דווח כי גם איראן מחמשת את צבא עיראק. בסוף השבוע פורסם כי ירדן תבקש עזרה מישראל, אם תותקף על ידי המורדים.

המטוסים נרכשו מעודפי צבאות רוסיה ובלרוס, ונועדו לסייע לכוחות הביטחון העיראקיים במאבקם במורדים הסוניים מארגון דאעש (המדינה האיסלאמית בעיראק ובסוריה - ISIL), שהשתלטו על חלקים נרחבים מהמדינה.

עשרות מטוסי תקיפה מדגם זה נמצאו קבורים בחול ב-2003 ממערב לבגדאד על ידי החיילים האמריקנים, שחיפשו אחר נשק להשמדה המונית (שמעולם לא אותר). חיל האוויר העיראקי לא הופעל נגד כוחות המערב במהלך הפלישה השנייה לעיראק.

המשבר בעיראק - כותרות אחרונות
מפלצת בחצר האחורית - שליח וואלה מדווח מגבול עיראק
כך מתערבים משמרות המהפכה של איראן במשבר עיראק
ארה"ב מבהירה: המשבר בעיראק לא ישפיע על שיחות הגרעין
תנו לעיראק להתפרק - דעה

מטוסי סוחוי 25 של חיל האוויר של עיראק. AP
מטוס סוחוי 25 שנקבר בחול בזמן הפלישה לעיראק/AP

שר החוץ של רוסיה, סרגיי לברוב, הזהיר אתמול כי "נפילת עיראק לידי המורדים הסונים עלולה לערער את היציבות במזרח התיכון כולו". לדבריו, "אם עיראק תיפול – ובהתחשב בכך שלוב כבר התמוטטה, ומישהו זומם לעיראק גורל דומה – האזור כולו יתפוצץ, ואי-השקט יהיה לאלמנט דומיננטי במזרח התיכון". הוא הוסיף כי "מקרה כזה ישפיע לא רק על המזרח התיכון וצפון אפריקה, אלא על אזורים נוספים".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"החיות אוכלות את הגופות של אנשי דאעש"

אתמול טען צבא עיראק כי הצליח לכבוש מחדש את תיכרית, עיר הולדתו של סדאם חוסיין, הנמצאת כ-150 קילומטרים מצפון לבגדאד. "החיות אוכלות את הגופות של אנשי דאעש", טען אמש מפקד כוחות הביטחון המקומיים, רסאן ברהימי. "האיזון השתנה לחלוטין".

אלא שבשעות הלילה, נראה שהמתקפה לא נחלה את התוצאות הרצויות, והסתמן שהמורדים הסונים הצליחו להדוף את חיילי הצבא, לפחות מכמה מהעמדות. המבצע העיראקי, שהחל בפשיטה של ארבע מסוקי קומנדו, נתקל בקשיים כבר ביום שישי, אחרי שאחד המסוקים הופל ומסוק נוסף נאלץ לשוב לבסיסו בשל תקלה טכנית. בנוסף, עדי ראייה אמרו כי אנשי דאעש מיקשו ביום שבת את הדרכים הראשיות לעיר. הטלוויזיה הממלכתית הכחישה את הטענות, והתעקשה כי הצבא טיהר את מרכז תיכרית מהחמושים האיסלאמיסטים.

כיבושה מחדש של תיכרית, שנפלה לידי המורדים ב-11 ביוני, עשוי להעניק תנופה פוליטית לראש הממשלה השיעי, נורי אל-מאליכי, הנאבק לשמור על שלטונו ברקע הקריאות להדיחו. כישלון מהדהד להחזיר את העיר לידי כוחות הביטחון יהווה פגיעה אנושה נוספת בצבא, שממילא סובל ממוראל נמוך ומעריקות המוניות.

בתוך כך, נמשך אתמול הקרב בעיר בייג'י, שם נמצא בית הזיקוק המרכזי של עיראק. כוחות קומנדו הוצנחו מהאוויר כדי להילחם במורדים, אחרי שמאות חיילים נטשו את עמדתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully