וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לשנה הבאה בטהראן? רוחאני איחל "שנה טובה"

נשיא איראן פרסם בעמוד הטוויטר הנחשב לעמודו הרשמי ברכה לרגל ראש השנה לכל היהודים ו"בייחוד ליהודים האיראנים". לברכה צורפה תמונה מ-2011 של יהודי בבית הכנסת בטהראן

מזרח תיכון חדש: נשיא איראן חסן רוחאני ברך אמש (רביעי) את היהודים לרגל השנה החדשה. בעמוד הטוויטר, הנחשב לעמוד הרשמי של רוחאני, הוא כתב "בעת שהשמש עומדת לשקוע כאן בטהראן, אני מאחל לכל היהודים, בייחוד היהודים האיראניים, ראש שנה מבורך".

את הציוץ ליוותה תמונה של יהודי מתפלל בבית הכנסת בטהראן בשנת 2011. הציוץ שותף עוד כאלפיים פעמים על ידי הגולשים ברשת החברתית. אחרי ישראל, האוכלוסייה הגדולה ביותר של יהודים במזרח התיכון מתגוררת באיראן. כיום לא ברור כמה יהודים נותרו באיראן, אך ההערכות מדברות על כ-9,000 שחיים בעיקר בטהראן, איספאן ושיראז. היהודים מוגנים על פי החוקה האיראנית ושמור להם מקום במג'לס (בית המחוקקים) האיראני.

עם השבעתו לנשיאות לפני כחודש אמר רוחאני בנאומו כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן מעוניינת בשלום אזורי". לדבריו, "איראן היא עוגן בטוח באזור ואיננו מעוניינים בשינוי גבולות באזור. כל עם זכאי להחליט על אופי מדינתו וגורלו". לדבריו, "השקט והשלווה הם צורך גם עבור איראן. איראן מעולם לא ביקשה מלחמה עם העולם, אנחנו מתנגדים למלחמה". הוא הוסיף כי "איראן שילמה מחיר יקר עבור עצמאותה וכבודה. על אף שהסנקציות הן עול כבד על העם, הבחירות האחרונות הוכיחו שהעם עדיין ער".

עוד באותו נושא:
רוחאני מאותת למערב: סאלחי ינהל את תכנית הגרעין
כבר לא "המשטר הציוני": רוחאני דיבר על "ישראל"
רוחאני הושבע: "מתנגדים למלחמה, רוצים שלום"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully