וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני הושבע: "מתנגדים למלחמה, רוצים שלום"

משה חי-הגיגת

4.8.2013 / 14:31

לאחר שהוענק לו אמש "צו המנהיג", קיבל היום רוחאני את אישור הפרלמנט ומונה רשמית לנשיא איראן. הוא הציג את מועמדיו לשרי ההגנה, המודיעין וההכוונה האיסלאמית

צילום: רויטרס, עריכה: מיכאל ברגמן

נשיאה השביעי של איראן, חסן רוחאני, הושבע היום (ראשון) לתפקידו, אחרי שאתמול העניק לו המנהיג הרוחני העליון עלי חמינאי, את "צו המנהיג". נוכח האופי התאוקרטי של איראן, הסמכתו של רוחאני לתפקיד מגיעה בשני שלבים: ראשית קיבל את "אישור האל" מחמינאי, והיום קיבל את אישור הפרלמנט. לצדו של רוחאני צעדו 42 אנשים, שככל הנראה רובם הגדול יהיו השרים בממשלתו, ראשי לשכות ובעלי תפקידים נוספים. בעוד שבועיים יציג את ממשלתו העתידית.

בין השרים שהוזכרו היום (שכולם ממקורבי חמינאי): חוסיין דהקאן, שהועמד לתפקיד שר ההגנה. בעבר הוא כיהן כמפקד חיל האוויר של משמרות המהפכה. לשר המודיעין הוצע מחמוד עלווי, לשעבר חבר הפרלמנט וחבר מועצת המומחים. לשר הפנים ימונה עבדולרזא רחמאני פזלי, לשעבר ראש בית המשפט העליון לביקורת תקציבית; עלי ג'נתי, בנו של האייתוללה אחמד ג'נתי, ימונה לשר התרבות וההכוונה האסלאמית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוחאני מקבל את צו ההשבעה, אמש מחמינאי. משמאל: הנשיא היוצא אחמדינג'אד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בנאומו, אמר רוחאני כי "הרפובליקה האיסלאמית של איראן מעוניינת בשלום אזורי". לדבריו, "איראן היא עוגן בטוח באזור ואיננו מעוניינים בשינוי גבולות באזור. כל עם זכאי להחליט על אופי מדינתו וגורלו". לדבריו, "השקט והשלווה הם צורך גם עבור איראן. איראן מעולם לא ביקשה מלחמה עם העולם, אנחנו מתנגדים למלחמה". הוא הוסיף כי "איראן שילמה מחיר יקר עבור עצמאותה וכבודה. על אף שהסנקציות הן עול כבד על העם, הבחירות האחרונות הוכיחו שהעם עדיין ער".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

"נילחם בשחיתות כדי להביא צדק וצמיחה"

רוחאני הבהיר בדבריו כי הוא נציגם של כל האיראנים באשר הם, "אלה שבחרו בי ואלה שבחרו במועמדים האחרים". לדבריו, "הממשלה הקרובה תנסה להוריד את האיומים עליה ולנהוג בצדק, ובשקיפות ולצמצם את הפערים בעם. העם מעוניין להרחיק מעצמו את העוני והבידול ולחיות בכבוד. האבות מעוניינים בעתיד טוב לילדיהם והצעירים מעוניינים בעבודה. במשפט אחד - אנשים מעוניינים לחיות בכבוד. הממשלה תנסה להעניק הזדמנויות טובות יותר לנשים כחלק ממטרותיה".

הנשיא הטרי המשיך ואמר כי איראן צריכה "להילחם בשחיתות, ובכך לקבל יותר מן המשאבים הלאומיים. המלחמה בשחיתות תביא לצדק ולצמיחה כלכלית. החזון העיקרי של הממשלה יהיה שיתוף פעולה טוב יותר בעם, בכל התחומים השונים. עלינו לסמוך יותר על העם ולדבר עמם בישירות". עוד אמר: "השתתפות שכזו בבחירות אינה סימן לכך שיש להילחם באיראן אלא סימן לכך שיש לכבד את העם האיראני באופן דו-צדדי ולקיים איתו שיח בונה וכך לבנות קשרים בינה לבין שאר העולם".

כשדיבר על שיתוף פעולה עם העולם, זכה רוחאני למחיאות כפיים סוערות. בסוף הנאום, הוא הגיש את חזון הממשלה ושמות השרים הצפויים לכהן בה. הוא לא חזר על הרשימה, אבל היא צפויה להתפרסם בהמשך היום.

נשיא חדש לאיראן: ננהג במתינות ונסיר את הסנקציות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully