וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלעדי: הפיגוע שסוכל במצרים - נגד שגרירות צרפת

11.5.2013 / 18:39

במצרים סירבו לפרט איזו שגרירות זרה הייתה על הכוונת של התארגנות הטרור שנחשפה, אך לוואלה! חדשות נודע כי מדובר בשגרירות הצרפתית, כמחאה על מעורבותה הצבאית במאלי

כוחות הביטחון המצריים חשפו התארגנות טרור של קבוצה המקושרת לארגון אל-קאעדה, אשר היתה על סף ביצוע פיגוע התאבדות באחת השגרירויות הזרות במדינה, כך אמר היום (שבת) שר הפנים המצרי מוחמד אבראהים. השר סירב לפרט בשגרירות של איזו מדינה מדובר, אך מקורות ביטחוניים בקהיר מסרו לוואלה! חדשות כי מדובר בשגרירות הצרפתית, וכי המניע לפיגוע היה המעורבות הצבאית של צרפת ברפובליקת מאלי אשר במערב אפריקה.

מהודעת שר הפנים עולה עוד כי שלושה מחברי ההתארגנות נעצרו וכי הם עמדו בקשר עם פעילי אל-קאעדה בחול.

מנהיג אל-קאעדה בסרטון חדש: "לנקום במשטר בסוריה". רויטרס
"ננקום אם תימשך המעורבות הצרפתית במאלי", מפקד אל-קאעדה א-זוואהירי במסר מאיים/רויטרס

מאז ינואר האחרון התגברה הלחימה במדינה האפריקאית השסועה, עקב התערבותה של צרפת במלחמת האזרחים שמתנהלת בין הצבא המקומי לבין קבוצות מורדים אסלאמיות. התערבותה של צרפת באה לידי ביטוי בהזרמת כוחות צבאיים רבים למדינה שהייתה בעבר קולוניה צרפתית, בכדי לסייע לייצב את השלטון ולהניס את הגורמים האיסלאמיים הקיצוניים שהשתלטו על אזורים נרחבים במאלי.

לפני כחודש, הזהיר מפקד אל-קאעדה, איימן א-זוואהירי, את צרפת כי הארגון ינקום בה אם תימשך מעורבותה במשבר במאלי. "אני מזהיר את צרפת שבעזרת האל גורלה יהיה זהה לזה של ארצות הברית בעיראק ואפגניסטן", אמר א-זוואהירי בהודעה קולית שפורסמה במספר אתרים ברשת.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד מבקר במאלי, פברואר 2013. רויטרס
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, מבקר במאלי "המשוחררת" בפברואר האחרון/רויטרס

בחודשים האחרונים הוצאו לפועל פיגועים קטלניים רבים על אדמת מאלי, כאשר באחרון שבהם לפני כשבוע נהרגו שני חיילים בצבא מאלי ומספר אנשים נפצעו, בפיגוע התאבדות שהתרחש בצפון המדינה. על פי דיווח גורמי ממשל רשמיים במאלי, מספר מחבלים הפעילו מטען נפץ על סיור צבאי ליד העיר גאו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully