וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נסראללה רועד מקור: שלג והרוגים גם בלבנון

ניר יהב

8.1.2013 / 14:01

גם אצל ה"שכנות" יש סערה חורפית. בדמשק צנחו הטמפרטורות אל מתחת לאפס ובלבנון נהרות שלמים עלו על גדותיהם והצבא הוזעק לעזרה. ברשות הפלסטינית מצפים מחר לבוא השלג

לא רק בישראל שורר מזג אוויר חורפי וסוער, וגם בסוריה הטמפרטורות צונחות והאזרחים קופאים מקור. חייליו של הנשיא בשאר אסד ולוחמי המורדים הסורים יילחמו היום (שלישי) אלה באלה תוך כדי גשמים כבדים וקור עז. במקומות הגבוהים מ-800 מטרים יירד היום שלג וצפויות רוחות במהירות של עד 70 קמ"ש. השירות המטאורולוגי בסוריה הודיע כי בבירה דמשק, מקום מושבו של הנשיא בשאר אסד, ישרור היום קור כבד, שיצנח עד לשש מעלות מתחת לאפס.

בלבנון, כמו בישראל, הוצפו כבישים ונהרות רבים, שחסמו ועצרו את התנועה בצירים מרכזיים במדינה. כמה נהרות במדינה, בהם נהר חצבני ונהר עאסי, עלו על גדותיהם והציפו מטעים, גנים, בתי קפה, חנויות ובתים. נגרם נזק כבד לרכוש, ולפי הדיווחים מלבנון, רחובות שלמים ברחבי המדינה הפכו לנחלים. תינוק בן ארבעה חודשים מהעיירה ג'דרא טבע למוות בהצפה בביתו, וגבר אחר נהרג בכביש זחימה-מנסוריה כשמכוניתו התהפכה.

עוד על מזג האוויר הסוער:
אחרי 10 שעות: נתיבי איילון נפתחו לשני הכיוונים
שיא בזרימה בירדן, בחרמון נערמו 60 ס"מ שלג
לא רק נתיבי איילון: הצפות ונפגעים בתל אביב ובנתניה
אדם התהפך עם קיאק בנחל איילון - וחולץ במצב קל
נחל חוצה את מודיעין עילית: שכונה מנותקת מהעיר

הצפות ושיטפונות בלבנון. 8-7 בינואר 2013. רויטרס
מפנים עזים מאזור מוצפים בג'דרה, סמוך לצידון/רויטרס

כפרים רבים בלבנון הוצפו במים ורשויות ההצלה מתקשות להגיע לתושבים המתגוררים בהם. גם האוטובוסים הנוסעים בין בתי הספר אינם מסוגלים לאסוף את התלמידים, ולפיכך ילדים רבים נותרים בבתים ולא פוקדים את ספסלי הלימודים. בכמה אזורים בלבנון אף דווח על ניתוק זרם החשמל כתוצאה מהרוחות העזות. באזורים הגבוהים במדינה, כמו בעלבכ, יורד שלג כבד ובדומה לישראל הנהגים מדווחים על פקקי תנועה כבדים שאינם מאפשרים להם להגיע בזמן לעבודה.

צבא לבנון הוקפץ על מנת לחלץ אזרחים שנתקעו במכוניותיהם בשל מזג האוויר הקשה בכמה אזורים, בהם בעלבכ ועכאר. עבודות החילוץ של יחידות צבא לבנון התבצעו גם אתמול ושלשום, אחרי שכמה אזרחים נתקעו עם מכוניתם בתוך שלוליות-ענק שנוצרו בשל הגשמים העזים. לצד האזרחים שנהרגו כתוצאה מהסערה הכבדה, בלבנון מדווחים גם על 55 פצועים החל מיום שבת האחרון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כלי רכב פלסטיניים וישראליים בצומת הדואר בשומרון, הבוקר/מערכת וואלה!, צילום מסך

גם בשטחי הגדה המערבית יורד גשם כבד, ובמספר אזורים כגון חברון ורמאללה, מצפים מחר לשלג. בשירות המטאורולוגי הפלסטיני הזהירו את האזרחים שלא לצאת לרחובות אם אין בכך צורך ולהיזהר מהרוחות העזות. בנוסף קראו הרשויות לציבור הפלסטיני להיזהר בנהיגה בעת גשם ושלג. אפילו יו"ר הרשות הפלסטינית הושפע ממזג האוויר החורפי: אבו מאזן, אשר היה אמור להיפגש ברמאללה עם השליח האמריקני למזה"ת דיוויד הייל, נאלץ להעביר את הפגישה הערב לעמאן.

לפניות לכתב ניר יהב: nir_yah@walla

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully