וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוקה במצרים אושרה רשמית, רק 32% השתתפו

ניר יהב

25.12.2012 / 20:33

בתום שני סבבי הצבעה ואחרי שנשקלו "ערעורים שונים", הודיעה ועדת הבחירות המרכזית בקהיר כי החוקה אושרה ברוב של 63.8% מהמצביעים. בעוד חודשיים יתקיימו בחירות לפרלמנט

החוקה החדשה של מצרים אושרה באופן רשמי. ועדת הבחירות המרכזית בקהיר כינסה הערב (שלישי) מסיבת עיתונאים, והכריזה על התוצאות הרשמיות של משאל העם בנושא החוקה, מהן עולה כי 63.8 אחוז מהמצביעים תמכו בחוקה, לעומת 36.2 אחוזים שהתנגדו לה. ואולם, שיעור ההצבעה היה 32 אחוזים מהציבור בלבד. יושב-ראש ועדת הבחירות המרכזית, סמיר אבו אל-מעאטי, אמר כי בימים האחרונים דנה הוועדה בערעורים נגד תוצאות משאל העם בכמה קלפיות.

משאל העם לאישור החוקה החדשה נערך בשני שלבים, כשהראשון היה ב-15 בדצמבר בעשרה מחוזות, בהם קהיר ואלכסנדריה. השלב השני התקיים שבוע לאחר מכן, ב-22 בדצמבר, ב-17 מחוזות בחירה נוספים, בהם באיסמעיליה, בפורט-סעיד ובסואץ. מיד לאחר סיום ההצבעה התפרסמו תוצאות בלתי-רשמיות שהצביעו על יתרון גדול לטובת התומכים בנוסח חוקה החדשה.

מצביעים על החוקה המצרית. גיזה, מצרים, דצמבר 2012. רויטרס
מצביעים בעיר גיזה, בסבב השני של משאל העם/רויטרס

"חזית ההצלה הלאומית"- התנועה המאגדת תחתיה את ארגוני האופוזיציה הבולטים במצרים, הודיעה בימים האחרונים שלמרות אישורה הצפוי של החוקה, היא תמשיך לפעול "בדרכים בלתי-אלימות" עד למשיכת החוקה. חמדין סבאחי, אחד מראשי החזית ושהיה המועמד לשעבר לנשיאות מצרים מטעם הזרם הנאצריסטי, אמר כי הנשיא מוחמד מורסי מאבד את הלגיטימיות שלו ככל שחולפים הימים.

עם אישור החוקה החדשה של מצרים, מצליח הנשיא מוחמד מורסי להתגבר על אחד המכשולים הגדולים ביותר שעמדו בפניו במהלך חצי השנה שבה הוא מכהן בתפקיד. המכשול הבא צפוי להגיע עוד כחודשיים, כשייערכו הבחירות לפרלמנט. בכיר האופוזיציה במדינה, ד"ר מוחמד בראדעי, הנחשב לאחד המתנגדים הבולטים לחוקה החדשה, הביע תקווה כי גופי האופוזיציה יזכו לרוב בבחירות אלו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully