וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שטייניץ: אפילו ברק לא ימנע אוניברסיטה באריאל

בסיור שקיימו במרכז האוניברסיטאי, ענו שרי האוצר והחינוך לטענות הרבות שעלו נגד תהליך שדרוגו, שממתין לאישור היועץ המשפטי לממשלה. "רוב התנגדויות לא ענייניות", אמר סער

שר החינוך גדעון סער ושר האוצר יובל שטייניץ סיירו הבוקר (ראשון) במרכז האוניברסיטאי באריאל לרגל פתיחת שנת הלימודים, והתייחסו לתהליך ההכרה במוסד כאוניברסיטה. "היו מתנגדים, אבל נגד הנחישות של שנינו, אפילו שר הביטחון לא ימנע כאן אוניברסיטה", אמר שטייניץ, בהתייחסו לאישור הסופי של התהליך. על פי החלטה שהתקבלה בנושא, הנחתה הממשלה את אלוף פיקוד המרכז ניצן אלון לאשר את ההכרה במוסד, והדבר טעון כעת אישור של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

"הזיווג ביני לשר החינוך נועד כנראה משמיים, להביא להפיכת המרכז הזה לאוניברסיטה בישראל", המשיך שר האוצר. "יש גבול לקטנוניות, שר החינוך ואנוכי הקצבנו מיליארדים לרפורמה במערכת ההשכלה הגבוהה", הוסיף שטייניץ בתגובה להתנגדויות ועד ראשי האוניברסיטאות לשדרוג מעמד המרכז האקדמי. "למרות המירמור הלא מוצדק על ההכרה באריאל, צריך לראות גם את הטוב. אני קורא לראשי האוניברסיטאות בארץ לחבק את אריאל, תהיה לנו כאן אוניברסיטה גדולה ואיכותית ובשנים הבאות ייתכן ויקומו עוד אוניברסיטאות בישראל".

שר האוצר יובל שטייניץ ושר החינוך גדעון סער בסיור במכללת אריאל, אוקטובר 2012. דרור עינב
"הקצבנו מיליארדים לרפורמה בהשכלה הגבוהה". שטייניץ וסער מסיירים במרכז האוניברסיטאי באריאל, היום/דרור עינב

השר סער אמר כי "התנגדויות להסבת המרכז הן בעיקרן לא ענייניות. הן עולות בין אם מסיבות של רצון לשמור את המועדון המצומצם ובין אם מסיבות פוליטיות חסרות הצדקה". שר החינוך הוסיף כי "כשם שהמרכז הזה דילג מעל המשוכות האקדמיות, כך הוא יצליח לדלג מעל המשוכה המשפטית כי הוא ראוי לכך".

יו"ר אגודת הסטודנטים באריאל, שי שחף, פנה בתקיפות לשרים ואמר כי "המרכז עומד בשנים האחרונות בכל התנאים אשר הציבו לו ומתנהל כאוניברסיטה לכל דבר ועניין. מכאן שאנו הסטודנטים מקיימים את כל הדרישות האקדמיות ועומדים בכל התנאים, אשר יהיו. במעמד מכובד זה ומעל במה זו אני קורא ואומר: המהלך לא הושלם, והממשלה לא מושלת. איך ייתכן שעניין ביורוקרטי מונע עתיד מסטודנטים בישראל? מדוע הממשלה לא משלימה את המהלך, ואיך הגענו למצב שמדינת ישראל הולכת לבחירות ואתם, שרים מכובדים, לא קיימתם את משנתכם במהלך ארבע שנות שלטון? אני עומד על כך ואומר כאן, באופן חד-משמעי: כל עוד המהלך לא יושלם ולא תוכר אוניברסיטה באריאל, האחריות היא עליכם. קחו את השלטון לידיים, השלימו את הצעד והביאו לסיום המאבק".

ביולי הודיעה המועצה להשכלה גבוהה כי החליטה לאשר את שדרוג מעמדו של המרכז האוניברסיטאי באריאל לאוניברסיטת המחקר השמינית של ישראל, למרות מחלוקת ציבורית קשה בנושא. כחודש לאחר מכן הגיש ועד ראשי האוניברסיטאות עתירה נגד התהליך, ממנה משכה לאחר מכן אוניברסיטת בר אילן את שמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully