וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פתרון למשבר בסוריה? "הסדר עם הליגה הערבית"

1.11.2011 / 14:27

הטלוויזיה הסורית אישרה כי נחתם הסכם, אך לא הרחיבה. בימים האחרונים הציבה הליגה אולטימטום לאסד, ודרשה ממנו לקבל את הצעתה לפתרון המשבר במדינה, הכוללת דיאלוג עם האופוזיציה בקהיר

האם נמצא מוצא שיביא לסיום ההתקוממות בסוריה? הדרך כנראה עוד ארוכה, אך ייתכן שלפחות נמצא הסדר שירגיע את המתיחות הגוברת בין סוריה לליגה הערבית, שגינתה השבוע את סוריה בחריפות לנוכח ההרג המתמשך במדינה. לטענת שר החוץ של אלג'יריה, מוראד מדלצ'י, הושג היום (שלישי) הסכם בין השתיים, בהמשך להצעה שהגישה הליגה לדמשק בתחילת השבוע. כך דיווחה רשת "אל ערבייה", מבלי לפרט עוד. בהמשך אישרה גם הטלוויזיה הסורית הממלכתית כי נחתם הסכם, וכי הוא יוצג מחר במטה הליגה הערבית בקהיר. לא ברור בשלב זה מה מהות ההסדר שהושג.

עוד מהנעשה בסוריה:
דיווח: מתקן נוסף להעשרת אורניום נחשף בסוריה
מזכ"ל נאט"ו: לא נפעל צבאית בסוריה בשום צורה
"הליגה הערבית הזהירה את אסד מהתערבות בינ"ל"

הפגנה נגד שלטון אסד, עמודה, סוריה, 28 באוקטובר 2011. רויטרס
הפגנה נגד אסד, בסוף השבוע האחרון בעיר עמודה/רויטרס

שרי החוץ של הליגה הערבית מכונסים זה מספר ימים בקטאר לדיון בנושא המצב בסוריה, בעקבות ביקור משלחת של הליגה במדינה בשבוע שעבר. בכינוס גובשה הצעה לסיום הסכסוך בסוריה, שהוגשה ביום ראשון לשר החוץ הסורי וואליד מועלם וליועצת הפוליטית של הנשיא בשאר אסד, בותיינה שעבאן. לפי תוכנית הפעולה המוצעת, המשטר הסורי יפתח בדיאלוג עם האופוזיציה בקהיר, ולצד זאת יפסיק באופן מיידי את האלימות כלפי המפגינים המתקוממים נגד השלטון, יסיג את כוחות הצבא מהערים, ישחרר את כל מתנגדי המשטר שנעצרו מאז פרוץ ההתקוממות ויאפשר את הצבתם של משקיפים מטעם הליגה הערבית במדינה.

בליגה הערבית דרשו מאסד למסור את תשובתו להצעה עד אתמול. לא ברור אם אכן השיב, ולא ברור עדיין אם ההסכם שגובש, לכאורה, מבוסס על אותה הצעה. אסד אמנם הביע השבוע, בראיון לטלוויזיה הרוסית, נכונות להיכנס לדיאלוג עם האופוזיציה, אך ככל הנראה לא יסכים לעשות זאת מחוץ לשטח סוריה.

דיפלומט בכיר בליגה הערבית אמר מוקדם יותר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי שר החוץ מועלם ביקש אתמול להכניס מספר שינויים ליוזמה הערבית, ובעקבות זאת הוסכם להכניס "מספר שינויים קלים". הדיפלומט לא פירט באילו שינויים מדובר. לדבריו, מועלם התבקש להחזיר היום תשובה סופית.

שלשום דיווח עיתון כוויתי כי משלחת הליגה הערבית שביקרה בסוריה הזהירה את אסד כי אם לא יקבל את ההצעה, הוא צפוי להתערבות בינלאומית במדינה - "הן התערבות צבאית והן סנקציות".

בהכנת הידיעה השתתף ניר יהב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully