וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקט מתוח: צפו במראות ההרס ביום שאחרי הפריצה לשגרירות

ניר יהב

10.9.2011 / 18:24

הפריצה לשגרירות הישראלית במצרים גבתה אתמול מחיר גם מההמונים וגם מכוחות הביטחון. בבוקר שאחרי נותרו ברחובות בעיקר כלי רכב שרופים, שיירי חומת ההגנה המרוסקת, והרבה כוחות משטרה

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק)

היום שאחרי פריצת ההמונים לשגרירות ישראל בקהיר, וברחובות בירת מצרים נרשם היום (שבת) שקט מתוח. על אף השקט, המראות באזור השגרירות מלמדים רבות על ההתפרעויות מאמש. מחומת ההגנה שנבנתה סביב בניין השגרירות נותרו רק הריסות, שייריהם המעושנים של כלי הרכב של גופי הביטחון שניסו למנוע את הפריצה מוטלים בצדי הדרכים, ובמטרה למנוע התקלחות מחדש, הציפו את הרחובות שוטרים רבים וכלי רכב משוריינים.

הפריצה לשגרירות בקהיר - כותרות אחרונות
בעולם מגנים: ”על מצרים להגן על השגרירות הישראלית”
המהומות במצרים: חילופי האשמות והתנערות מאחריות
מומחה: ”פינוי מאבטחי השגרירות בקהיר - אירוע נדיר”

התפרצות המפגינים לשגרירות ישראל במצרים. AP
אלף איש נפצעו במהומות אתמול. ההפגנה סביבה השגרירות/AP

עשרות אזרחים ניסו לאורך היום לעורר מחדש את המהומות ולהפגין, אבל כוחות המשטרה והצבא הרבים שבמקום הצליחו לפזר אותם בתום זמן קצר, תוך שהם משתמשים בין היתר בגזע המדמיע. מוקדם יותר הודיע שר ההסברה המצרי, אוסמה חסן היקאל, כי "מצרים תנקוט באמצעים משפטיים כדי להעביר את אלה שנעצרו ואת אלה שהיו מעורבים במהומות לבית המשפט הביטחוני של מצב החירום".

מהומות מול שגרירות ישראל בקהיר. AP
כוחות הביטחון פיזרו את ההפגנות בגז מדמיע/AP

בבוקר שאחרי המהומות קמה המערכת הפוליטית המצרית לגל שמועות שראש הממשלה, ד"ר עיסאם שרף, מתכוון להתפטר בעקבות אירועי הלילה, במסגרתם נהרגו שני אזרחים מצרים ונפצעו כאלף בני אדם, כשהמוני מפגינים ריסקו את חומת ההגנה על השגרירות, פרצו למתחם, והסירו את דגל ישראל שהונף בו. שגריר ישראל במצרים, יצחק לבנון, ושאר עובדי השגרירות חולצו ופונו במבצע חשאי של חיל האוויר. שישה מאבטחים נוספים ששהו בשגרירות במהלך האירועים חולצו בפעולה של הקומנדו המצרי ללא פגע, ונחתו בישראל בשעות הבוקר.

בישראל הודיעו כי ישנה כוונה להחזיר במהרה את לבנון לתפקידו. דובר לשכת ראש הממשלה, רוני סופר, אמר בראיון לגלי צה"ל כי בכוונת ירושלים "להחזיר את השגריר לקהיר בקרוב, תחת סידורי האבטחה המתאימים".


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully