וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ה"עילוי" שהסתבך: עלייתו ונפילתו של הרב פינטו

12.2.2014 / 0:03

בשיא הצלחתו, כשמסביבו עדת מאמינים, וכשהוא חולש על אימפריה של עשרות מיליונים, יידרש הרב המפורסם לתת את הדין על החשד ששיחד קצין. האם קשריו הם גם אלה שימוטטו אותו?

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: יותם-בן דוד

הרב יאשיהו פינטו, שעלה לגדולה והיה לדמות מפתח בעלת השפעה רבה אף שהוא רק בן 41 – יועמד לדין על הניסיון לשחד את קצין המשטרה תת-ניצב אפרים ברכה. מקורביו משוכנעים שהאמת תצא לאור, ומבטיחים לחשוף ממצאים שיהפכו את התמונה – אולם כבר כעת ברור שמי שנחשב לעילוי וצבר נכסים שנאמדים ב-75 מיליון שקלים, מצוי כעת במשבר עמוק שעשוי לפגום אנושות בדמותו ובפעילותו הציבורית.

בימים האחרונים, טרם ההחלטה להעמידו לדין, שהה הרב פינטו במרוקו, אליה הוא נוהג להגיע מידי פעם כדי להתפלל בקברי צדיקים. כדי להעיד עד כמה הוא "מקובל", אף שבסביבתו ניסו להימנע מהמושג הזה, בפעם האחרונה שהוא תועד מעביר שיעור – נכחו במקום לצד חסידיו גם ראש משפחת הפשע שלום דומרני ואיש העסקים אדוראדו אלשטיין, שהשתלט לאחרונה על אי-די-ביי. בסוף השבוע יחזור הרב למנהטן לקהילה היהודית הגדולה בראשה הוא עומד, ומשם יעקוב אחרי ההתפתחויות בפרשה המסעירה, במסגרתה צפוי נגדו כתב אישום חמור בימים הקרובים.

עוד בפרשת פינטו
הרב פינטו: "השוטרים היו חלק בלתי נפרד מהקהילה"
הקשר המסוכן בין קציני משטרה לרבנים
"בורסת השמות" נפתחה: מי יחליף את ניצב ארביב?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אל עדת המאמינים הצטרפו גם עבריינים. דומרני/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההחלטה של היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין היא מכה קשה לרב פינטו ולסנגוריו שניסו בכל דרך למנוע את הגשת האישום. עורכי הדין אלי זהר, רועי בלכר, משה מזור וירון ליפשס, שייצגו את הרב אמרו הערב שעדיין לא נאמרה המילה האחרונה וש"תגובתו תימסר בהרחבה במקום ובזמן המתאים לכך".

פינטו, נשוי ואב לשלושה, נולד באשדוד ב-1973 והוא בן לשתי משפחות מיוחסות ומוכרות בקרב יהודי מרוקו. הוא מתגורר בווילת פאר ברובע י"א בעיר, המשקיפה על הים. חסידיו מעידים כי ביתו, שבו לא פחות משמונה חדרי שינה גדולים ומרווחים, נאמד ב-10 מיליון שקלים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

אנשי עסקים המקורבים לרב רכשו עבורו את הבית, שנחשב לאחד היקרים בעיר. הוא ייסד את רשת "שובה ישראל" בארץ ובארצות הברית, הכוללת ישיבות ובתי תמחוי הפועלים בישראל, בניו יורק, במיאמי ובלוס אנג'לס. במהרה, הודות לאישיותו, סחף אחריו הרב עדת מאמינים, שכללה גם פוליטיקאים, ידוענים ואף טייקונים, עבריינים ובכירי משטרה. וכן, גם הרבה מאוד כסף התגלגל שם.

ביתו של הרב יאשיהו פינטו , אוקטובר 2012. דייב בוימוביץ'
"אחוזה" בעשרה מיליון שקלים על חוף ימה של אשדוד. הווילה של פינטו/דייב בוימוביץ'

אך נדמה כי דווקא בשיא הצלחתו, החל להיקשר שמו בהקשרים שליליים ואף פליליים. ייתכן והיחסים ההדוקים שפיתח הם אלה שלבסוף סיבכו אותו. זה התחיל בשנת 2012, אז השליכו אלמונים חזיז לעבר ביתו של פינטו. החקירה הובילה להסתעפות, שבמסגרתה התברר כי הרב מעורב לכאורה בפרשת סחיטה הנחקרת על ידי ה-FBI בארצות הברית. על פי החשד, כמה גורמים, בהם עובד לשעבר במוסדותיו של הרב וחבר הקונגרס, מייקל גרים, סחטו ממנו כספים ואיימו לחשוף את תיקו הרפואי של אחד מבני משפחתו.

סכסוך שהתגלע בין הרב ורעייתו לבין אביה, לא תרם לשמו ואף הכתימו. לפני כמה חודשים, טרם נחשפה פרשת הרב והניצב, טענו מקורבי הרב כי בזכות הראיות שיש בידם נגד ניצב מנשה ארביב, שמו ינוקה לחלוטין. אלא שהמציאות הוכיחה אחרת. היועץ המשפטי לממשלה לא מיהר לחתום על הסכם תמורת החומרים נגד ארביב, ופרישתו של זה גם היא לא הועילה. ההודעה הערב על כתב אישום – מעמידה את הרב המקושר בפני מציאות חדשה ומסוכנת.

בשבועות האחרונים סובבו את הרב פינטו רשת מפוארת של אנשים ויח"צנים שהתנהלו מול העיתונאים כדי למזער נזקים. למרות זאת, הפרשה האחרונה כמו גם מקרים שליליים אחרים בהם שורבב שמו של פינטו פגעו בלי ספק ביוקרתו של הרב.

(עדכון ראשון: 23:06)

  • עוד באותו נושא:
  • כתב אישום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully