וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"בורסת השמות" נפתחה: מי יחליף את ניצב ארביב?

10.2.2014 / 0:01

מפקד להב 433 הודיע על פרישה בצל החשד לקבלת שוחד, וכעת על השר לביטחון פנים לפעול לבחירת מחליפו. האפשרויות: קידום תתי-ניצבים או מינוי ניצב בולט. ויש גם מועמדות מפתיעה

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

(ניצב ארביב מודיע על פרישה מהמשטרה, אמש)

אמנם חלפה רק יממה מאז הודיע מפקד יחידה להב 433, ניצב מנשה ארביב, על פרישה מהמשטרה בשל חשדות השחיתות העומדים נגדו, וכבר החלו לעלות שמות המחליפים האפשריים לרשת ארביב בתפקיד היוקרתי – הנחשב מקביל לראש הבולשת האמריקנית, ה-FBI.

שני השמות החמים ב"בורסת השמות" הם תת-ניצב רוני ריטמן ותת-ניצב אבי נוימן. שניהם נחשבים לבעלי עבר מוכח בניהול חקירות מסובכות. תנ"צ רוני ריטמן, שלומד בימים אלה במכללה לביטחון לאומי, שימש בעבר כמפקד היאחב"ל, ראש חטיבת המודיעין במשטרה ומפקד ימ"ר מרכז. המועמד המוביל השני להיכנס בשערי משרדי להב 433 בלוד, תנ"צ אבי נוימן, משמש כיום כראש חטיבת ההדרכה במשטרה.

עוד על הפרשה:
ניצב ארביב הודיע על פרישה מהמשטרה: "גלגלו אותי בזפת"
מסתמן: פרישת ארביב תוביל לאישום חמור נגד פינטו
אין מחילה על דבר שוחד / דעה

ניצב משה אדרי ממונה למפקד משטרת התנועה הארצית, מאי 2013. טלי מאייר
אהוב על אהרונוביץ'. משה אדרי/טלי מאייר

לצד מועמדותם של שני תתי-הניצבים המוערכים, ישנן הערכות נוספות, לפיהן השר לביטחון פנים, יצחק אהרונוביץ', יבקש למנות דווקא קצין בדרגת ניצב, במקום להעניק קידום לתת-ניצב – מוכשר ככל שיהיה. אחד השמות הבולטים שמוזכר בהקשר זה הוא של ראש אגף התנועה, ניצב משה (צ'יקו) אדרי. אדרי נחשב לאחד הקצינים האהובים על אהרונוביץ', ולכן מוזכר כמועמד לתפקיד, למרות חוסר ניסיונו בניהול חקירות.

כמו כן, על אף שהסיכויים לכך הם נמוכים, לא ניתן להתעלם מן האפשרות של הבאת מועמד שפרש מהמשטרה. אחד השמות המוזכרים בהקשר זה הוא של ניצב בדימוס יוסי סדבון, שבמהלך שירותו במשטרה שימש, בין השאר, מפקד מחוז ש"י, ראש אגף חקירות ובתפקידו האחרון היה מפקד מחוז תל אביב בזמן האינתיפאדה השנייה. סדבון פרש מהמשטרה בשנת 2005, אך נחשב לאחד האנשים המנוסים בתחום המשפטי במשטרה – ואף כיהן במשך תקופה מסוימת כיועץ המשפטי של המשטרה, וייצג אותה בשתי ועדות חקירה ממלכתיות: הועדה לחקירת הטבח במערת המכפלה וועדת שמגר שחקרה את רצח ראש הממשלה יצחק רבין. עם זאת, הערכה כי סיכוי למינוי מסוג זה יקרה הוא נמוך ביותר.

"איני יכול עוד"

"אינני יכול עוד להשלים עם התנהלות המערכת המשפטית, שמגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות. החלטתי שלא להמשיך להשתתף במשחק הזה. בחרתי לעצור את מחול השדים ומכאן החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל", אמר ארביב, שהגיע בלבוש אזרחי - ולא במדים, בפתיחת מסיבת העיתונאים בה הודיע על פרישתו, בצל החשד כי קיבל שוחד מהרב יאשיהו פינטו.

במהלך דבריו תקף ארביב את התנהלות המערכת המשפטית בעניינו. "פניתי כמה פעמים לפרקליט המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה, ודרשתי שיזמנו אותי לחקירה כדי שאוכל להתייחס לכל טענה שמופנית נגדי", אמר. "כחודש ימים אני יושב בביתי אך איש לא פנה אלי. איש לא ביקש את גרסתי. מתברר שאיש שכולכם יודעים מי הוא (הרב פינטו, י.א) שאישומים חמורים תלויים נגדו, פנה ליועץ והמציא מידע כוזב". אמר ארביב. יחד עם זאת, ציין ארביב כי הוא מעריך את התמיכה שהעניק לו המפכ"ל יוחנן דנינו במהלך התקופה האחרונה.

(עדכון אחרון: 23:30)

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
"בחרתי לעצור את מחול השדים". ארביב מודיע על פרישה, אתמול/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully