וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פרישת ארביב תוביל לאישום חמור נגד פינטו

9.2.2014 / 20:21

במשרד המשפטים העריכו כי בשל פרישת ניצב ארביב, הרשויות לא יגיעו להסדר מקל עם הרב פינטו - ולכן הוא יואשם במתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה. לא ברור מה יעלה בגורל ארביב

צילום: דניאל בוק, טל אנגלנדר, גדעון צנטנר, אבי כהן, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

כמה שעות לאחר ההודעה הדרמטית של מפקד יחידה להב 433 במשטרה, ניצב מנשה ארביב, על פרישה מהמשטרה, וגורמים במשרד המשפטים העריכו הערב (ראשון) כי הדבר יוביל לטרפוד המשא ומתן המתנהל בין פרקליטי הרב יאשיהו פינטו לבין רשויות האכיפה – מה שיסלול את הדרך להגיש כתב אישום חמור נגד הרב בגין ניסיון לשחד את תת-ניצב אפרים ברכה.

כזכור, תחילת הפרשה בהודעה של תת-ניצב ברכה לממונים עליו על כך שהרב פינטו ביקש לשחדו בתמורה, לכאורה, למידע אודות חקירה שהתנהלה נגד הרב. אמנם, עדיין לא ברור מה יעשו בפרקליטות כרגע עם חקירת ארביב, אולם אילו לא היה מודיע לפרישה והמדינה הייתה מגיעה להסכם עם נציגי הרב, האחרון היה ככל הנראה מואשם, אולם בסעיפים קלים יותר מאשר מתן שוחד.

עוד כותרות בפרשה:
ניצב ארביב הודיע על פרישה מהמשטרה
דנינו: תנו לארביב להגן על עצמו ולהוכיח חפותו
ארביב: עברתי פוליגרף, למה לא חוקרים אותי?

ניצב מנשה ארביב מוסר הודעה על פרישתו מהמשטרה, ינואר 2014. דרור עינב
ארביב, בצאתו ממסיבת העיתונאים בה הודיע על פרישתו/דרור עינב

פרשת הרב והניצב התפוצצה ברעש גדול לפני כחודש, כשהיא חושפת רשת של קשרים, לכאורה, של הרב וחצרו בצמרת המשטרה. מוקדם יותר הערב, ומשלא נגבתה עדותו, הודיע ניצב ארביב על פרישה מהמדים הכחולים בתום 36 שנות שירות.

"אינני יכול עוד להשלים עם התנהלות המערכת המשפטית, שמגלגלת אותי ואת משפחתי בזפת ובנוצות. החלטתי שלא להמשיך להשתתף במשחק הזה. בחרתי לעצור את מחול השדים ומכאן החלטתי לפרוש ממשטרת ישראל", אמר ארביב, שהגיע בלבוש אזרחי - ולא במדים.

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

"על ראש הניצב בוער הכובע"

במהלך דבריו תקף ארביב את התנהלות המערכת המשפטית בעניינו. "פניתי כמה פעמים לפרקליט המדינה, ליועץ המשפטי לממשלה, ודרשתי שיזמנו אותי לחקירה כדי שאוכל להתייחס לכל טענה שמופנית נגדי", אמר. "כחודש ימים אני יושב בביתי אך איש לא פנה אלי. איש לא ביקש את גרסתי. מתברר שאיש שכולכם יודעים מי הוא (הרב פינטו, י.א) שאישומים חמורים תלויים נגדו, פנה ליועץ והמציא מידע כוזב". אמר ארביב. יחד עם זאת, ציין ארביב כי הוא מעריך את התמיכה שהעניק לו המפכ"ל יוחנן דנינו במהלך התקופה האחרונה.

מנגד, מקורבי הרב פינטו מסרו בתגובה כי "על ראש הניצב בוער הכובע. עוד נמסר כי "ניצב ארביב מנסה בדרך אלגנטית לחלץ את עצמו מספסל הנאשמים כדי שההליך נגדו יסתיים בגבולות הדין המשמעתי ומדובר בניסיון שקוף, שהציבור בישראל לא קונה. ליועץ המשפטי לממשלה יש הזדמנות לבצע ניקיון של השחיתות בצמרת משטרת ישראל ואל לו לפספס אותה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully