וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה חוקרת: מי גרם להרס בקבר דוד בירושלים?

3.1.2013 / 14:57

ברשות העתיקות טוענים כי אלמונים ניפצו אריחי קרמיקה מהמאה ה-17, שהיוו את אחד מסמלי המקום. המשטרה בודקת האם אכן מדובר במעשה מכוון או שהנזק נגרם מפעולות בנייה

פגיעה קשה באחד מסמליה של ירושלים: אריחי הקרמיקה המחפים על גרעין קבר דוד בירושלים נופצו הלילה (חמישי), ורשות העתיקות הגישה תלונה למשטרת ירושלים שפתחה בחקירה. עם זאת, במשטרה כלל לא בטוחים שמדובר במעשה מכוון, וייתכן כי הנזק הקשה נגרם כתוצאה מפעולות בנייה שנעשות במקום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ההרס במתחם הקבר/מערכת וואלה!, צילום מסך

ברשות העתיקות הסבירו היום כי מדובר במקרה יוצא דופן בחומרתו ובהרס בלתי הפיך של שרידי המתחם. לטענתם, אלמונים ניפצו באופן שיטתי את אריחי הקרמיקה מהמאה ה-17, שהיוו את אחד מסמליו של המקום ומסמליה של הבירה. אריחים אלו אפיינו את הבנייה בעיר בתקופה העות'מנית.

בחודש שעבר נעצר על ידי המשטרה אברך שניסה על פי החשד לנפץ את אריחי הקרמיקה. שוטרים שעברו ליד המקום הבחינו ברעש חשוד, וכשהגיעו למקום הבחינו בשני גברים חרדים. אחד מהם נמלט, אך חברו נעצר ובכליו נמצאו פטישים וכלים נוספים ששימשו אותו על פי החשד להשחתה מכוונת. יצוין כי לפני חמש שנים השקיעו רשות העתיקות והרשות לפיתוח ירושלים מיליוני שקלים במתחם, שהיה עד אז מוזנח, על מנת להפוך אותו ליעד תיירותי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אחד מסמלי המקום/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully