וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב הביעה דאגה מהמשבר עם טורקיה וקראה להרגעתו

מחלקת המדינה האמריקאית הגיבה לראשונה למשבר ביחסים בין ישראל וטורקיה והביעה דאגתה מהסלמתו. "אנחנו מקווים שנוכל להוריד את המתח ולגרום למדינות לשוב ולדון בנושא שיפור היחסים"

ארצות הברית הביעה אמש (שלישי), לראשונה באופן רשמי, את דאגתה מהמשבר הדיפלומטי בין ישראל וטורקיה וקראה למדינות להרגיע את ההסלמה שנוצרה. "אנחנו מודאגים", אמרה ויקטוריה נולנד, דוברת מחלקת המדינה האמריקאית בשם שרת החוץ הילרי קלינטון, והוסיפה כי "הדגשנו מול ממשלות שתי המדינות כי אנחנו מקווים שנוכל להוריד את המתח, ולגרום לישראל וטורקיה לשוב ולדון בנושא שיפור היחסים ביניהן".

עוד באותו נושא:
טורקיה השעתה קשרי המסחר הביטחוני עם ישראל
זה מה שנשאר: יחסי ישראל-טורקיה - תמונת מצב
במערכת הביטחון מאמינים: "ארה"ב תמנע הסלמה נוספת"

הילרי קלינטון ושר החוץ של טורקיה דאווט אולו. רויטרס
"אנחנו רוצים להימנע מעימותים עתידיים". קלינטון ודאווט אולו/רויטרס

"ישנו חופש לשתי המדינות לנווט את היחסים ביניהן, אך אנחנו רוצים להימנע מעימותים עתידיים", אמרה דוברת מחלקת המדינה והוסיפה כי "אנחנו רוצים שטורקיה וישראל, שתיהן בעלות ברית חזקות של ארצות הברית, יגיעו למצב בו יש ביניהן יחסי עבודה טובים". עוד אמרה נולנד בנושא כי מזכירת המדינה האמריקאית, הילרי קלינטון, דנה במשבר והביעה את דאגת ארצות הברית בעניין בפגישתה עם שר החוץ הטורקי, אחמט דאווט-אולו, בפריז בשבוע שעבר.

בתוך כך, המשבר בין המדינות החריף היום עם הודעתו של ראש ממשלת טורקיה, רג'פ טייפ ארדואן, על השעיית כל קשרי המסחר הביטחוניים עם ישראל, בתגובה למתיחות הגואה בין אנקרה לירושלים. בתחילה, הובן מדבריו של ארדואן כי מדובר בקשרים המסחריים והביטחוניים, אולם לאחר מכן, יצאה הבהרה בנושא לפיה מדובר ביחסים המסחריים בין צבא טורקיה לממשלת ישראל, הכוללים ייצוא של התעשייה הביטחונית הישראלית. יצוין, כי אתמול התייחס שר הכלכלה הטורקי ליחסים עם ישראל, והדגיש כי "לעת עתה", אין כוונה להטיל סנקציות על המסחר באופן כללי.

"ארדואן רוצה למנוע שאלות קשות על דו"ח פאלמר"

על רקע הכרזתו של ארדואן ודבריו האחרונים של שר החוץ אחמט דאווט אולו אמרו אתמול גורמים בכירים במשרד הביטחון, כי "בכל מה שקשור לטורקים אנחנו מגששים באפלה". הגורמים טענו, כי בישראל עדיין מקווים שהתערבות של מדינות האיחוד האירופי וארצות הברית בפרשה המביכה יובילו להרגעת הרוחות וימנעו הידרדרות במזרח התיכון שתשנה את היציבות".

גורמים מדיניים אמרו לוואלה! חדשות בתגובה לדברי ראש ממשלת טורקיה, כי "ארדואן רוצה למנוע שאלות קשות על דו"ח פאלמר, אז הוא מנסה להסית את האש לכיוון ישראל, אבל ההתנהלות הזאת תפגע גם בטורקים. הוא משתולל עכשיו, כי אחת מההערכות שעלו היא שקשרי המסחר ייפגעו, אז הוא מנסה להיכנס לוואקום, אבל ביטול חוזים יכול לחשוף אותם לתביעות אזרחיות מצד אנשי עסקים ישראלים. הסחר הצבאי גם כך נעצר ברובו ביוזמת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully