וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מושל צפון סיני: המחבלים לא הסתננו דרך המנהרות

ניר יהב

19.8.2011 / 14:25

עבד אל-וואהב מברוק, מושל צפון סיני, מכחיש כי המחבלים הגיעו לסיני דרך מנהרות ההברחה: "הדרך מרפיח ועד לאזור זה ארוכה מאוד". גורם במצרים אישר הדיווח על פיצוץ סמוך לכוח מצרי

מושל צפון סיני, עבד אל-וואהב מברוק, אמר היום (שישי) כי הטענות הישראליות, לפיהן המחבלים הפלסטינים שביצעו את הפיגועים בדרום הסתננו לסיני דרך מנהרות ההברחה, "אינן נכונות". לדבריו, "כוחות הביטחון שולטים באופן מלא על הגבול בין עזה לסיני. נוכחות כוחות משמר הגבול באזור לא הושפעה מאז המהפכה לפני מספר חודשים".

ההסלמה בדרום - כותרות אחרונות:
גורם ביטחוני בכיר: "חמאס אינו מעוניין בהסלמה"
6 פצועים מנפילת רקטת גראד בחצר ישיבה באשדוד
תקיפות צה"ל בעזה נמשכות; הפלסטינים: בן 13 נהרג
מתקפת הטרור בדרום: כך זה קרה - שלב אחר שלב

מברוק אמר עוד כי הדרך מרפיח ועד לדרום סיני, שם אירע הפיגוע בסמוך לגבול עם ישראל, "ארוכה מאד, ולאורך הדרך ננקטים צעדי ביטחון מוגברים שמונעים מחשודים להגיע לאזור ומשם להסתנן לישראל". לדבריו, לאורך הדרך פרושים מחסומים רבים מאז שכוחות הביטחון המצרים החלו במבצע הצבאי נגד חוליות הטרור בסיני. על כן, קשה מאד לאנשים שאינם מצרים להסתנן לאזור, "מתבצע בידוק דקדקני לכל מי שעובר".

גורם ביטחוני מצרי אחר סיפר כי סיורי כוחות הביטחון המצרים לאורך הגבול לא הבחינו בשום תנועה חשודה לפני הפיגוע. "עד כה, לא השגנו שום מידע הקשור לפיגוע. הגבול בין ישראל למצרים ארוך מאד וקשה לאבטח אותו בצורה מלאה וכוללת. ברגע שנודע לנו על הפיגוע, הגברנו את האבטחה במקום ואת פעולות הסריקה", אמר.

מצרים: מאשרים הפיצוץ ליד הגבול

בתוך כך, גורם בצבא המצרי אישר את הדיווח לפיו אירע הבוקר פיצוץ בסמוך לחיילים מצרים ליד הגבול עם ישראל, אך הכחיש כי היו נפגעים. גורם במודיעין המצרי בצפון סיני העריך כי מה שהוביל לפיצוץ היה רימון שנשאר באזור. "לא מדובר במתקפה או בפעולת טרור מצד ישראל או מצד גורמים חמושים כלשהם", הבהיר.

במסגרת ההסלמה בדרום, נורו הבוקר שמונה רקטות גראד אל עבר גדרה, באר שבע, אשקלון ואשדוד. רקטה אחת נפלה בחצר ישיבה באשדוד וארבעה בני אדם נפצעו מרסיסים, מהם אחד באורח קשה, אחד בינוני וארבעה קל. את האחריות לירי רקטות הגראד לעבר אשדוד נטלו הגדודים על שם השהיד עבדאללה עזאם. בהודעה שהתפרסמה נכתב כי "מדובר בתגובה טבעית להמשך הפשעים הישראלים, שהאחרון בהם היה חיסול מנהיגי הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית". גדודים אלו מסונפים לארגון איסלמי קיצוני המזוהה עם ארגון אל-קאעדה.

עוד בנושא:
צה"ל תקף ברצועה, רקטות נורו לעבר קריית מלאכי
הלוחמים הובאו למנוחות: "המומים מעוצמת הכאב"
משפחת ההרוגות בפיגוע: "הלב נקרע, סיוט שלא נגמר"


לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully