וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר בחמאס: "לא מתנהל מו"מ לשחרור גלעד שליט"

לדברי מחמוד א-זהאר, "שליט לא ישוחרר כל עוד האסירים הפלסטינים, שלא ראו אור 32 שנה, לא ישוחררו מבתי הכלא בישראל". בני משפחת שליט צפויים להודיע היום על החרפת צעדי המחאה

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יותם בן דוד)

בכיר חמאס ברצועת עזה, מחמוד א-זהאר, הכחיש הלילה (ראשון) כי מתקיים משא ומתן כלשהו סביב סוגיית החייל החטוף, גלעד שליט. בשיחה עם כתבים במלאת חמש שנים לחטיפת שליט אמר א-זהאר, שאם ישראל לא תיענה לדרישות חמאס, אין בכוונת הארגון לחדש את השיחות. לדבריו, "אנו זוכרים שהאסירים הפלסטינים בכלא הכיבוש לא ראו אור כבר 32 שנים, והם מאחורי הסורגים". הוא הדגיש, כי שליט לא ישוחרר כל עוד האסירים הפלסטינים לא ישוחררו.

אתמול התגברו הקולות בחמאס הקוראים לביצוע עסקת האסירים, במלאת חמש שנים לחטיפתו של שליט. דובר חמאס בעזה, אבו-מג'אהד, אמר כי "למרות הסוכנים שיש להם בעזה, צה"ל והמודיעין הישראלי נכשלו בניסיון להשיג מידע על גלעד שליט". בראיון לציון חמש שנים לחטיפה, הוסיף אבו-מג'אהד כי ראש הממשלה נתניהו "נושא באחריות לכישלון עסקת האסירים", והזהיר את ממשלת ישראל מפני ניסיונות לשחרר את שליט במבצע צבאי. "הדרך היחידה להביא לשחרורו תהיה בעסקת אסירים", אמר, "הצעדים שנקטה ממשלת ישראל להרעת תנאי האסירים הפלסטינים לא ישנו את המדיניות של חמאס בנושא האסירים".

בני משפחת שליט כבולים בשלשלאות מול בית ראש הממשלה בירושלים. יוני 2011. עומר מירון
בני משפחת שליט ישובים אזוקים מול בית ראש הממשלה בירושלים/עומר מירון

היום צפויים בני משפחת שליט להודיע על המשך הצעדים להפעלת לחץ על ממשלת ישראל לחתימה על עסקת החילופין עם חמאס. אמש, כחלק ממחאתם, כבלו עצמם הוריו של שליט, אביבה ונעם, אחיו יואל וחברתו יערה וינקלר, בשלשלאות מול בית ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים. הארבעה ישבו על הכביש כשעשרות פעילים קראו לבנימין נתניהו לשחרר את החייל החטוף. מאוחר יותר הצטרף אליהם גם סבו של גלעד, צבי שליט.

חמש שנים לחטיפת שליט - סיקור מיוחד:
אלפים למען שליט בקיסריה: ”רה”מ פוחד להתמודד”
מזדהים עם גלעד: עשרות ידוענים נכנסים ל”צינוק”
סרקוזי כתב לשליט: ”עושה הכל למען שחרורך”

"אנחנו מוחים על זה שממשלה ששלחה חייל לא מצליחה להחזיר אותו במשך חמש שנים. כל האנשים שואלים איך זה קורה וכל האנשים מוחים", הסביר נעם שליט, "אנחנו רק שומעים הסברים, תירוצים, הודעות חוזרות וממוחזרות של הפחדות הציבור של פיגועים ומעשי טרור שיהיו, ואפס מעשים. אחרי חמש שנים ההישג היחיד זה הרעת התנאים של אסירי החמאס. במקרה הצורך ננקוט בצעדים קיצוניים יותר".

האם אביבה אמרה: "אנו דורשים שראש הממשלה יחזיר את גלעד מחר בבוקר. חמש שנים זה די והותר כדי לסגור עסקה ולהגיע לעמק השווה. גלעד סבל מספיק, אנחנו סבלנו. נמאס לנו לשבת ליד הבית שלו, נמאס לנו להיות בירושלים. אנחנו רוצים לחזור הביתה עם גלעד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully