וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות האירועים בגבול הצפון: בגולן לא מפחדים

האירועים במג'דל שמס ובגבול עם לבנון הצליחו להבהיל את ראשי מערכת הביטחון וצמרת המדינה, אבל מסתבר שתושבי האזור דווקא נותרו די רגועים. "מחר כולם ישכחו מה קרה, ונחזור לשגרה"

אירועי היום במג'דל שמס לא עשו רושם רב על תושבי הכפרים הסמוכים: בעלי עסקים באזור רמת הגולן תיארו הערב (ראשון) את חילופי הירי בגבול לבנון והסתננות הפלסטינים מסוריה כ"סערה חולפת", בעוד שאחרים סבורים כי מדובר באחיזת עיניים מתוחכמת, וכי המסתננים שחצו את הגבול ניסו למעשה להימלט מאימת השלטון הסורי.

סנדרה וולוצקי, תושבת נווה אטי"ב, סיפרה לוואלה! חדשות, על הדאגה לשלוש בנותיה הקטנות עם פרוץ המהומות בגבול הסורי. היא סיפרה כי שתיים מהבנות חזרו הביתה דקות ספורות לאחר פרוץ המהומות, אך בתה הבכורה הגיעה שעה אחר כך באוטובוס תלמידים אותו ליווה חייל צה"ל. "החדשות מהגבול הלחיצו אותנו קצת בהתחלה, אבל לדעתי מדובר בסך הכל באחיזת עיניים. כל סורי שחצה את הגבול בסך הכל רוצה להשתקע בישראל. אותם 'מפגינים' מסתכלים על החברים שלהם במג'דל שמס שחיים כמו מלכים ויוצאות להם העיניים. הם רוצים לברוח מכל מה שקורה עכשיו בסוריה", אמרה.

התפרעויות במג'דל שמס, מאי 2011. פאנט
"המפגינים רוצים לברוח מכל מה שקורה עכשיו בסוריה"/פאנט

בעלי עסקים באזור הכפר הדרוזי סיפרו כי הם אינם מרגישים בשלב זה כל השפעה של מאורעות היום על שגרת חייהם. ישי אלפסי, עובד ותיק ב"יקב הר אודם" שביישוב אודם אמר כי אירועי היום "לא מפחידים אותו". לדבריו, "אנחנו בשלב של סבלנות, לא בשלב של היסטריה שמוכתבת על ידי לוח הזמנים של העיתונות. לכולם יש אינטרס שיהיה פה שקט. ולמעט תקופת מלחמת לבנון השנייה שבה היו סימנים של הסלמה, אני לא זוכר אירועים חריגים. להיפך, מג'דל שמס היה תמיד יישוב שקט".

אלפסי סיפר כי לאורך השנים הקשר עם השכנים הדרוזים היה מעולה: "הרופא שלי הוא דרוזי ואני סומך עליו ב-100%. צריך לזכור שתושבי מג'דל נמצאים במצב שונה קצת משל היהודים בגלל שמצב פוליטי בעייתי הוא שמכתיב להם את איכות החיים, ולא המציאות של חיי היום יום".

אמיר דרורי, מדריך טיולים ותיק באזור רמת הגולן, נשמע פחות רגוע, והביע חשש מרמת המחויבות הערכית שהציגו המפגינים הבוקר: "מפחידה אותי עצם העובדה שהם עברו דרך שדה מוקשים בגלל ערך שהם מאמינים בו. זה משהו שאנחנו לא מכירים במחוזותינו כל כך – הקרבת חיים בשביל מחאה פוליטית". למרות החשש, דרורי בטוח כי עבור המטיילים ההשפעה תהיה זניחה: "במדינה הזאת, הכול זורם בקצב העיתונות, לפי תחשיב של 24 שעות. מחר בבוקר כולם ישכחו מה קרה ונחזור לעבוד כרגיל".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
כוחות צה"ל מול חדירת עשרות סורים אל שטח ישראל, מאי 2011. יובל בן אבו, ג'יליס
"מג'דל שמס היה תמיד יישוב שקט"/ג'יליס, יובל בן אבו

סיגל גלבוע ממושב אודם, טענה אף היא כי האירועים היום לא גרמו לבהלה בקרב תושבי רמת הגולן: "אין תחושה של חרדה", אמרה. לדבריה, צוותי החירום המקומיים נמצאים בקשר עם גורמי המשטרה והצבא, אולם מלבד ההנחייה שלא לנסוע לכיוון מג'דל שמס, לא היתה התרחשות יוצאת דופן. גם ביישוב נמרוד, הקרוב ביותר לאירועים, לא הועלתה הכוננות. "אנחנו מארחים את הצבא ומסתכלים על האירועים", אמר מזכיר הקיבוץ, סהר גוטמכר.

גם בקיבוץ אל-רום סיפרו שאין תכונה מיוחדת לנוכח האירועים החריגים. דוברת המועצה האזורית רמת הגולן, דליה גולן, אמרה כי בכל יישובי הגדר הועלתה הכוננות לרגל יום הנכבה, אולם לא חל שינוי מיוחד בעקבות חדירת האזרחים הסורים. "הצבא והמשטרה סגרו את כל השטח, ואנחנו נותנים להם לעשות את העבודה", אמרה.

לפניות לכתב: bobi1979@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully