וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברק: "חמאס ספג מכה קשה, 25 מאנשיו נהרגו"

10.4.2011 / 15:25

שר הביטחון אהוד ברק אמר כי ישראל לא תקבל ניסיון להכניס 750,000 אזרחים למקלטים: "חמאס אחראי לכל מה שקורה ברצועה". על מערכת כיפת ברזל: "הישג חשוב, יירטה שמונה מתוך תשע רקטות"

"חמאס מבחינתנו אחראי לכל מה שקורה ברצועה ולכל הארגונים הפועלים משם. לא נקבל פעילות של פגיעה באזרחינו, פעילות כמו הירי לעבר האוטובוס, או ניסיון להכניס 750,000 אזרחים למקלטים", כך אמר היום (ראשון) שר הביטחון, אהוד ברק, במהלך ישיבת הממשלה בה דנו השרים במצב הביטחוני בדרום.

"החמאס ספג מכה קשה", המשיך ברק. "בעוד שהירי של חמאס כלפי ישראל הוא ירי סטטיסטי, ולשמחתנו עד כה לא פגע בנפש. הירי שלנו מאוד אפקטיבי ומדויק, ולכן הם ספגו מכה קשה".

"בתשעת הימים האחרונים חלה הסלמה, ראשיתה בסיכול של תשתית שחשדנו שעוסקת בניסיונות חטיפה בסיני. כתוצאה מכך התפתחו חילופי אש, כולל ניסיון ביום רביעי לפגוע בכלי צה"ל באמצעות ירי נ"ט. כמו כן, ביום חמישי שוגר טיל קורנט לעבר אוטובוס של הסעת ילדים. בתגובה מידית לאירוע, הותקפו 12 יעדים, עם חמישה הרוגים לחמאס. סה"כ נורו לעבר ישראל 130 פצמ"רים ורקטות".

"כיפת ברזל מרחיבה חופש הפעולה"

שר הביטחון ברק הוסיף ואמר כי "ביצענו תקיפות, הן מהאוויר והן בירי טנקים, על מאות מטרות ויעדים, וכמו כן תקפנו וסיכלנו ניסיונות לשיגור לעבר ישובים. החמאס ספגו מכה קשה, סה"כ 25 הרוגים ועשרות פצועים. נתקבלו מסרים ממספר גורמים מדיניים כי החמאס מעוניין בהפסקת אש. אנו לא מבחינים מבחינת אחריות בחמאס בין הדרג המדיני לצבאי".

ברק התייחס גם להצלחותיה של מערכת "כיפת ברזל". לדבריו, "המערכת מהווה הישג חשוב. היא יירטה שמונה מתוך תשע רקטות שהיו צפויות לפגוע באזור מיושב שנועד להגנה. המערכת מיירטת רק את מה שדורש יירוט. זהו הישג למחקר ולפיתוח, לתעשיות ולחיל האוויר. המערכת גם מונעת פגיעה וגם מרחיבה את חופש הפעולה המדיני, וכך מאפשרת קבלת החלטות בצורה נכונה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully