וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ: "אם הירי יימשך - התגובה תהיה קשה בהרבה"

10.4.2011 / 10:38

בפתח ישיבת הממשלה הזהיר נתניהו את ארגוני הטרור, וכן ציין את הישגי כיפת ברזל ותקיפות צה"ל ברצועה. שר הביטחון: "אם חמאס יפסיק לירות - נפסיק לירות גם". הקבינט ידון בהסלמה

מערכת וואלה!

(עריכה: גדי וינסטוק)

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס הבוקר (ראשון) להסלמה בדרום. בפתח ישיבת הממשלה אמר נתניהו כי "בסוף השבוע היו לצה"ל שני הישגים: בהגנה יירטה 'כיפת ברזל' טילים, זה הידהד בכל העולם, גם באירופה במדינות בהן ביקרתי. אך זהו רק מענה חלקי ודרוש גם מענה התקפי. צה"ל פגע בחמאס ובארגוני הטרור האחרים פגיעות קשות בנפש ובציוד. קיימתי דיונים עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ, והחלטנו על מדיניות ברורה: אם יימשכו הפגיעות באזרחי ישראל ובצה"ל, התגובה תהיה קשה בהרבה".

נתניהו סיפר עוד כי שוחח עם אביו של דניאל ויפליך, שנפגע מפגיעת טיל נגד טנקים באוטובוס תלמידים בו נסע ביום חמישי האחרון. "אנו מתפללים לשלומו ולכך שימצא כוחות להתגבר על כך", אמר נתניהו. בתוך כך, הקבינט המדיני-ביטחוני צפוי להתכנס היום על רקע ההסלמה בדרום.

יו"ר ש"ס, אלי ישי, התייחס אף הוא להתפתחויות בדרום. ישי אמר כי "איפוק זה כוח רק אם משתמשים בו במינון נכון. לאורך זמן, מדובר בחולשה. יש לפעול בצורה פחות שגרתית ויותר חריפה, ועל כן יש צורך בפעולה אווירית נרחבת. אני לא אומר מבצע עופרת יצוקה, פעולה קרקעית מיותרת לחלוטין. אבל יש לפגוע בכל התשתיות והבסיסים שיש בהם יכולת לפגוע באזרחי ישראל. יש צורך בפעולה חזקה, ולא להישאר אדישים כפי שהיינו עד כה כדי להביא שקט לאזור".

"אם ארגוני הטרור יפסיקו לירות - נפסיק לירות גם"

שר הביטחון, אהוד ברק, אמר הבוקר כי ישראל תנצור את האש אם הצד השני ינהג באותה הדרך. בראיון לקול ישראל ציין ברק כי "הפעולה הגדולה בעזה – אני לא מתגעגע אליה, ואם נצטרף נעשה אותה. עדיף שנעשה אותה כאשר המציאות מחייבת אותה, ולשמוח אם היא לא מחייבת אותה".

אחרי מטחי הירי הכבדים במהלך סוף השבוע, התחדש הבוקר ירי לעבר יישובי הדרום: רקטת קסאם נורתה לעבר ישראל והיא התפוצצה בשטח פתוח מדרום לאשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר נפלו שלוש פצצות מרגמה בשטח פתוח בקיבוץ במועצה האזורית אשכול. במקום לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למספר מבנים וכן לקו מתח גבוה במקום. הפגיעה גרמה לשיבושים באספקת החשמל לכארבעה ישובים באזור. עם הפגיעה, הוזעקו טכנאים של חברת חשמל ולאחר כשעה של עבודה חודש זרם החשמל לישובים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully