וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבוקר: רקטות ליד אשקלון, פצמ"רים באשכול

רמי שני

10.4.2011 / 11:45

פצצות מרגמה פגעו בקו מתח גבוה באחד מישובי חבל אשכול וגרמו להפסקת הזרם לכארבעה ישובים באזור. עובדי חברת החשמל הצליחו להשיב את הזרם לאחר כשעה. שתי רקטות נפלו ליד אשקלון

רויטרס

(צילום: שי מכלוף ורויטרס, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ')

הירי לעבר יישובי הדרום נמשך גם הבוקר (ראשון): שתי רקטות נורתה לעבר ישראל והן התפוצצו בשטח פתוח מדרום לאשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מוקדם יותר נפלו שלוש פצצות מרגמה בשטח פתוח בקיבוץ במועצה האזורית אשכול. במקום לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למספר מבנים וכן לקו מתח גבוה במקום. הפגיעה גרמה לשיבושים באספקת החשמל לכארבעה ישובים באזור. עם הפגיעה, הוזעקו טכנאים של חברת חשמל ולאחר כשעה של עבודה חודש זרם החשמל לישובים.

זו אינה הפגיעה הראשונה של ירי הרקטות בתשתיות באזור עוטף עזה: אמש התפוצצה רקטת קסאם בסמוך למפעל תעשייתי ביישוב במועצה האזורית שער הנגב, וגרמה נזק לצינור מים מרכזי לאספקת המים ביישוב. כתוצאה מכך חדלה זרימת המים ביישוב, ולאורך הלילה עמלו שם לתיקון התקלה.

בתוך כך, ירי טילי הגראד, רקטות הקסאם ופצצות המרגמה לעבר ישובי עוטף עזה במהלך הימים האחרונים הביא לסגירת מעונות היום עם פתיחת חופשת הפסח הבוקר. ראשי הרשויות קיימו אמש הערכות מצב באשר לניהול שגרת החיים, כשהיעד המוצהר הוא לשמר ככל האפשר התנהלות רגילה בתקופה הקרובה.

עם זאת, כאמור, חופשת הפסח לא מקילה על קבלת ההחלטות. במרבית הערים והיישובים הנמצאים מעבר לטווח רקטות הקסאם (שבעה קילומטרים ואף פחות מכך), אין מרחבים מוגנים של ממש למרבית האוכלוסייה. משענת המגננה עבור התושבים באזורים אלו היא במסגרת הנחיות "הכי מוגן שיש".

על אף המאמצים, יהיו מוסדות שלא יופעלו במהלך החופשה: מערכות החינוך המיוחד בשדרות, ומועדוניות היום בה לא יפעלו. באשדוד לא תתקיים הפעילות בצהרונים ובמשפחתונים העירוניים. כמו כן, לא יתקיימו לימודים במערכת החינוך החרדית, והפעילות התרבותית המאורגנת על ידי העירייה נדחתה. מידע על כלל הפעילויות ברשויות בדרום, ניתן למצוא באתרי האינטרנט שלהן.

עדכון ראשון - 7:50

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully