וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות הירי מעזה: מעונות היום בדרום לא יפעלו

רמי שני

9.4.2011 / 23:29

הרשויות בדרום החליטו לא להפעיל את מעונות היום וחלק ממוסדות החינוך המיוחד, בשל ההסלמה הביטחונית. מוסדות מסויימים יפתחו למרות חופשת הפסח, כדי להקל על הצורך לשהות במרחב מוגן

מגמת ההסלמה בלחימה בין ישראל לחמאס, שהגבירה את ירי הרקטות לעבר ישראל, הגיעה בתזמון בעייתי: ממש לפני חופשת הפסח. ראשי הרשויות קיימו אמש (שבת) הערכות מצב באשר לניהול שגרת החיים, כשהיעד המוצהר הוא לשמר ככל האפשר התנהלות רגילה בתקופה הקרובה.

עם זאת, כאמור, חופשת הפסח לא מקילה על קבלת ההחלטות. במרבית הערים והיישובים הנמצאים מעבר לטווח רקטות הקסאם (7 ק"מ ואף פחות מכך), אין מרחבים מוגנים של ממש למרבית האוכלוסייה. משענת המגננה עבור התושבים באזורים אלו היא במסגרת הנחיות "הכי מוגן שיש".

יציאת הילדים לחופשה, מחייבת במקרים לא מעטים המצאות של הורים בבתיהם, בסביבת ילדיהם, כדי שבמקרה הצורך הם יוכלו להנחות אותם לפעול בהתאם להנחיות פיקוד העורף כדי להישאר במקומות מוגנים. בין היתר, החליטו הרשויות על הפעלה חלקית של מערכות פעילות. כך, למשל, תפעיל עיריית שדרות את המשחקייה הממוגנת, על מנת לאפשר שהייה בה, ולמנוע מצב שבו הילדים יסתובבו בלי מעש ברחובות העיר וייחשפו לסכנות. גני הילדים של מעונות היום בעיר יפעלו אף הן כרגיל. במכללה האקדמית ספיר, תתקיים שגרת פעילות רגילה וכך גם באוניברסיטת בן גוריון בבאר שבע.

בשער הנגב יפעלו מערכות החינוך של הגיל הרך והגנים כסדרן. ילדי בית הספר שיצאו לחופשה, יהיו בפעילות במסגרת החינוך הבלתי-פורמלי, והמועצה מנסה לארגן עבורם פעילות "הפגה". במערכות החינוך באשקלון ובאשדוד, יתקיימו לימודי התגבור לקראת הבגרויות רק במקומות בהם יש מרחב מוגן.

עם זאת ועל אף המאמצים, יהיו מוסדות שלא יופעלו במהלך החופשה: מערכות החינוך המיוחד בשדרות, ומועדוניות היום בה לא יפעלו. באשדוד לא תתקיים הפעילות בצהרונים ובמשפחתונים העירוניים. כמו כן, לא יתקיימו לימודים במערכת החינוך החרדית, והפעילות התרבותית המאורגנת על ידי העירייה נדחתה. מידע על כלל הפעילויות ברשויות בדרום, ניתן למצוא באתרי האינטרנט שלהן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully