וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חזית הדרום: 5 פצמ"רים ושלוש רקטות נורו היום

רמי שני

10.4.2011 / 14:10

על רקע איומי רה"מ לתגובה קשה, חמש פצמ"רים ושלוש רקטות נורו היום למערב הנגב, מבלי לגרום לנפגעים. הג'יהאד האיסלמי: "מחוייבים להפסקת אש אם ישראל תפסיק ההתקפות"

מערכת וואלה!

(עריכה: גדי וינסטוק)

שתי פצצות מרגמה נורו לפני זמן קצר (ראשון) מרצועת עזה, ונפלו בשטחים פתוחים במועצה האזורית אשכול מבלי לגרום לנפגעים או לנזק. בכך הגיע מניין הפצצות שנורו לעבר ישראל היום לחמש לאחר שמוקדם יותר נפלו שלוש פצצות מרגמה בשטח פתוח בקיבוץ במועצה האזורית אשכול. במקום לא היו נפגעים, אך נזק נגרם למספר מבנים וכן לקו מתח גבוה במקום.

הפגיעה גרמה לשיבושים באספקת החשמל לכארבעה ישובים באזור. עם הפגיעה, הוזעקו טכנאים של חברת חשמל ולאחר כשעה של עבודה חודש זרם החשמל לישובים. בנוסף לירי פצצות המרגמה, שלוש רקטות נורו לעבר ישראל משעות הבוקר והתפוצצו בשטח פתוח מדרום לאשקלון. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, התייחס בפתח ישיבת הממשלה להסלמה, וכן להצלחות היירוט של מערכת כיפת ברזל. "בסוף השבוע היו לצה"ל שני הישגים", אמר נתניהו. "בהגנה, יירטה 'כיפת ברזל' טילים וזה הדהד בכל העולם, גם באירופה במדינות בהן ביקרתי. אך זהו רק מענה חלקי ודרוש גם מענה התקפי. צה"ל פגע בחמאס ובארגוני הטרור האחרים פגיעות קשות בנפש ובציוד. קיימתי דיונים עם שר הביטחון, עם הרמטכ"ל ועם ראש השב"כ, והחלטנו על מדיניות ברורה: אם יימשכו הפגיעות באזרחי ישראל ובצה"ל, התגובה תהיה קשה בהרבה".

בתוך כך, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי הודיעה כי היא מחויבת להפסקת האש עם ישראל, "כל עוד ישראל ממלאת אחריה ומפסיקה את מתקפותיה נגד העם הפלסטיני בעזה". דובר הזרוע, אבו אחמד, הוסיף כי ארגונו קיבל את ההצעה שגובשה על ידי גורמים אירופאים וערבים.

"קיבלנו החלטה זו מתוך רצון לשמור על האינטרסים של עמנו ולא לתת לישראל תירוץ לפתוח במבצע צבאי בעזה", אמר אבו אחמד. הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלמי נטלה אחריות על ירי של ארבע פצצות מרגמה היום, והזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית נטלה אחריות על ירי 21 רקטות לעבר שטחי ישראל במהלך השבת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully