וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל מרדד כוחות באיו"ש בעקבות התקדמות בנייה וצניחת מעבר שב"חים

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 11:18

עקב ההתקדמות בבניית הגדר והחומה בקו התפר, ולמרות העלייה בטרור באזור, צה"ל החליט כי יצמצם כוחות לוחמים ביו"ש בשבועיים הקרובים. לדברי גורמי ביטחון, סדר הכוחות באזור יירד בשלב הראשון מ-23 גדודים ל-21, וברבע הראשון של שנת 2023 ל-19 גדודים

פעילות לוחמי צה"ל באזור יהודה ושומרון./דובר צה"ל

לאחר תגבור היחידות ביהודה ושומרון שבא בעקבות תקופת הפיגועים, אישר היום (ראשון) ראש אגף המבצעים עודד בסיוק שכבר בשבועיים הקרובים יירד היקף הגדודים מ-23 ל-21 גדודים. ויצמצמו נוכחות של כוחות מיוחדים רק למבצעים מיוחדים. כמו כן, ברבע הראשון של שנת 2023 יירד מספר הגדודים ביוהודה ושומרון ל-19.

לאחר תקופת הפיגועים האחרונה, החליט הרמטכ"ל כוכבי לתגבר במהירות את אזור יהודה ושומרון ביותר מעשרה גדודים וכוחות מיוחדים. זאת כדי לסגור את קו התפר ולמנוע חדירת מחבלים, בדגש על אזור צפון השומרון. התגבור המשמעותי הביא לעומס גדול בצה"ל, וכפה על אותם כוחות עוצר אימונים לקראת מלחמה אפשרית בעתיד. תחילה הוחלט לגייס גדודי מילואים כדי לגשר על הפערים. וכעת, הוחלט לצמצם את הכוחות באזור.

חיילים במהלך פעילות מבצעית באיו"ש. דובר צה"ל
חיילים במהלך פעילות מבצעית באיו"ש/דובר צה"ל

"אם לפני שנה היו עוברים בשבוע מאות אלפי פלסטינים את קו התפר ללא הפרעה, כולל אלו שיש להם אישורים ועשו זאת מטעמי נוחות. אז היום עוברים מאות", הסביר גורם ביטחוני בכיר, "ההתקדמות בבניית החומה והגדר בקו התפר, גם בחטיבות המרחביות מנשה, אפרים ויהודה בכפוף למציאות הביטחונית סביב קו התפר, מאפשרת לנו לרדד כוחות. זו בשורה גם לכוחות הסדיר ולכוחות המילואים".

ברקע ההחלטה על צימצום הכוחות, במסגרת המשא ומתן שניהל איתמר בן גביר עם מפלגת הליכוד, הוחלט כי יוקם משמר לאומי רחב היקף, וכי יורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא. על פי ההסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית, בן גביר ישמש כשר לביטחון לאומי", כלומר השר לביטחון פנים מורחב ,יהיה אחראי על מג"ב ויהודה ושומרון ויהיה חבר בקבינט.

נכון להיום הושלמה בנייתם של כארבעה קילומטרים מהמכשול הביטחוני בצפון השומרון, והושלמה בניית המכשול בד-3, המתפרש בין העיר ערד, בסיס הטירונים של הנחל ומצודות יהודה - כך אישר צה"ל. ממשרד הביטחון נמסר כי קצב הבניה בשלב זה עומד בהלימה לתוכנית המקורית. עוד נמסר כי עד סוף שנת 2023 צפויים להשלים מקטע של כ-50 ק"מ של חומה עם אמצעים טכנולוגיים מסאלם בצפון השומרון עד למעבר תאנים, וכן מקטע נוסף של כ-50 ק"מ גדר של "שעון חול" ממעבר תאנים לישוב אורנית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully