וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תקלה בצה"ל: חייגן אוטומטי הופעל בטעות ועשרות אלפי מילואימניקים הוקפצו

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 10:28

שיחת טלפון שהתקבלה בסמוך לשעה 1:00 בלילה יצרה בהלה אצל עשרות אלפים של משרתי המילואים. בצה"ל בדקו אם מדובר בתקלה טכנית או מתקפת סייבר. דובר צה"ל: "התקלה טופלה ואין חשש לפגיעה בכשירות"

בווידאו: יום שטח במסגרת שבוע חדשות מבצעית בין-לאומי/קרדיט: דובר צה"ל, אמיר בוחבוט

צה"ל הקפיץ הלילה (חמישי) עשרות אלפי מילואימניקים בטעות, זאת בעקבות תקלה בחייגן אוטומטי. ההודעות בשעות הלילה המאוחרות יצרו בהלה ובשלב זה עדיין לא ברור אם מדובר בתקלה טכנית, טעות אנוש או מתקפת סייבר.

חיילי המילואים קיבלו שיחה בסמוך לשעה 1:00 לפנות בוקר. החייגן מבוסס על על מערכת ממוחשבת שבמצבי חירום מזינים בה שמות של יחידות ומקפיצים אותם באמצעות שיחות טלפון והודעות. לפי ההודעות, המוקפצים אמורים להגיע למקומות מוגדרים מראש ובהם יקבלו את הציוד הצבאי.

חיילי צה''ל (מילואים) לפני זמן קצר ברמת הגולן. צילום: אמיר דובדבני/TPS, מערכת וואלה! NEWS
עדיין לא ברור האם מדובר בתקלה טכנית, טעות אנוש או מתקפת סייבר/מערכת וואלה! NEWS, צילום: אמיר דובדבני/TPS

גורם צבאי מסר לוואלה! מדובר בתקלה טכנית. "מאחר וניהול המערכת הועבר לידי חברה אזרחית, כעת בודקים מולם על מנת להבין מה קרה", אמר.

מדובר צה"ל נמסר: "הלילה נעשתה פעולת תחזוקה מתוכננת במערכת החייגן הצה"לית, במסגרתה התרחשה תקלה וכתוצאה מכך נשלחה הודעת שגיאה באנגלית. אף איש מילואים לא נקרא להתייצב לשירות. התקלה טופלה כבר במהלך הלילה וסיבותיה מתוחקרות. מוקד המילואים זמין לכל פנייה. אנו מתנצלים ונדגיש כי אין חשש לאירוע סייבר".

מילואימניק אחד סיפר שהתקשרו אליו כמה פעמים, וכשענה שמע משהו באנגלית, כתוצאה מהשיחה טען שכל משפחתו התעוררה. "מדובר במערכת שאמורה לבנות אמון. מה יקרה ברגע אמת? כשיצטרכו באמת להקפיץ במצב חירום. זו לא פעם ראשונה שאני שומע על תקלה כזו. אני מצפה לתחקיר שקוף שיצביע על מקור הבעיה ולא יספרו לנו שמדובר בחייל בקצה שאחראי לזה". אזרח נוסף שקיבל טלפון אמר שמי שיש לו תוכנה לזיהוי מספרים הבין שיש סיכוי לשיחת ספאם ומכאן הגיעה התחושה להתקפת סייבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully