וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פעל להוציא פיגועים קשים נגד ערבים": הנער שהטיל אימה באיו"ש

במשך שנה ביצע ותיכנן הנער מתקפות כלפי פלסטינים באזור בנימין, זאת בכדי "לזרוע פחד ובהלה". בהחלטתה הסבירה שופטת המחוזי כי "אין המדובר באירועים מנותקים, אלא ברצף של מעשי עבירה במטרה לפגוע בגוף וברכוש של פלסטינים"

צילום: אור רביד וניב אהרונסון, עריכה: איתי עמרם

בית המשפט המחוזי מרכז קבע היום (שלישי) כי נער בן 17 ,שנעצר עם עד פעילים נוספים יהודים, ביצע עבירות של חברות בארגון טרור, הצתה, תקיפה בנסיבות מחמירות ממניע גזעני, חבלה בכוונה מחמירה ועבירות נוספות. מכיוון שביצע את העבירות כשהיה קטין, שאלת הרשעתו תיקבע במסגרת גזר הדין.

על פי כתב האישום, בשנים 2013-2009, בוצעו על-ידי הפעילים, מאזור בנימין, פיגועים נגד פלסטינים, לצד הפצת תעמולה ופרסום המעשים בדרך פרובוקטיבית. בכתב האישום צוין כי הם ביקשו "לזרוע פחד ובהלה בקרב התושבים הפלסטינים", וכן להעביר מסרים לכוחות הביטחון ולציבור במדינת ישראל.

לפי אחד האישומים, הנאשם ונער נוסף ביקשו להעביר מסר לגורמי הממשל במדינת ישראל, לפיו מעצר וחקירת החשודים בפרשת דומא לא יביא לסיכול פיגועי "תג מחיר", וקשרו קשר לבצע פיגוע נגד פלסטינים.

בדצמבר 2015 הגיעו השניים לבית בפאתי הכפר ביתילו שבשומרון, בו ישנו באותה עת בני זוג ובנם בן התשעה חודשים. אחד הנערים החל מרסס על קיר הבית את הכתובת "נקמה, ד"ש עצורי ציון", ואז ניפצו השניים חלון סמוך, השליכו רימוני גז צה"ליים לתוך הבית, ונמלטו בריצה מהמקום. לפי אישום אחר, בנובמבר 2015 החליטו לבצע פיגוע נקמה בעקבות פיגועים נגד יהודים, וקשרו קשר להצית מבנה שבו שוהים פלסטינים. השניים הגיעו לבית משפחה בכפר מזרעה אל קבליה, וזרקו לעברו שני בקבוקי תבערה, ונמלטו מיד לאחר מכן.

עוד בוואלה! NEWS
"טרור לכל דבר": שב"כ נגד "המניפולציות" בפרשת הטרור היהודי
עדות הרב והאליבי שהופרך: הדרך לאישום נגד הנער בפרשת הטרור היהודי
השופט חשף: ממצא ה-DNA - הראיה המרכזית בפרשת הטרור היהודי

וידאו לדסק - רימוני גז הושלכו לבית ליד רמאללה: "נקמה ד"ש עצורי ציון". רויטרס
כתובות תג מחיר בכפר יאסוף/רויטרס

בדצמבר 2015 הגיעו השניים לבית בפאתי הכפר ביתילו שבשומרון, בו ישנו באותה עת בני זוג ובנם הפעוט בן התשעה חודשים. אחד הנערים החל מרסס על קיר הבית את הכתובת "נקמה, ד"ש עצורי ציון", ואז ניפצו השניים חלון סמוך, השליכו רימוני גז צה"ליים לתוך הבית, ונמלטו בריצה מהמקום. לפי אישום אחר, בנובמבר 2015 החליטו לבצע פיגוע נקמה בעקבות פיגועים נגד יהודים, וקשרו קשר להצית מבנה שבו שוהים פלסטינים. השניים הגיעו לבית משפחה בכפר מזרעה אל קבליה, וזרקו לעברו שני בקבוקי תבערה, ונמלטו מיד לאחר מכן.

עוד באותו נושא

"מניע של גזענות": אישום בהריגה נגד הקטין בפרשת הטרור היהודי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
הרכב שהוצת בכפר ביתילו/מערכת וואלה, צילום מסך

לפי אישום נוסף, הנאשם ואחרים קשרו קשר לבצע פיגוע תגמול על רצח בני הזוג איתם ונעמה הנקין. הארבעה יידו אבנים על רכבים פלסטינים, ניפצו שמשות רכב חונה, ניקבו את צמיגיו ובהמשך הציתו רכב בכפר ביתילו. עוד מיוחס לנאשם ולאחרים כי הצטיידו במקלות עץ ונסעו לכיוון הכפר הפלסטיני ראס כרכר, שם הכו ערבי שעסק באותה עת בעבודה חקלאית, ריססו בפניו גז מדמיע והכו אותו באמצעות המקלות.

שופטת המחוזי, דנה מרשק מרום, ציינה בהחלטתה כי "די בעיון בעובדות כתב האישום כדי להביא למסקנה, כי הנאשם, יחד עם נאשם נוסף, פעלו בצוותא על מנת להוציא לפועל פיגועים קשים כנגד אזרחים ערבים בשל מוצאם, כאשר את שני הפיגועים החמורים ביותר ביצעו בעצמם". השופטת הוסיפה כי "עולה תמונה ברורה של חבירה של השניים, אשר פעלו בדפוס שיטתי ומתמשך ממניעים אידיאולוגיים".

עוד נכתב כי "הנאשמים ביצעו יחדיו מעשי אלימות חמורים במשך כשנה במסגרת אותה התארגנות. אין המדובר באירועים ספוראדיים, מנותקים, אלא ברצף של מעשי עבירה במרכזם הכוונה לפגוע בגוף וברכוש של פלסטינים אך ורק בשל מוצאם, כאשר זהותם הפרסונלית של קורבנות העבירה כלל לא הייתה ידועה לנאשמים".

"מחאה על מדיניות הממשלה בפרשת דומא"

השופטת קבעה כי "אמירות הנאשם בחקירות השונות מעידות על כך, כי מעשי האלימות כלפי גוף ורכוש נועדו כדי להשיג שינוי מדיניות (לעומת מטרות עברייניות) באמצעות הטלת פחד ואימה. כמו כן, אין מחלוקת, כי את מרבית העבירות והפעילות המתוארות בכתב האישום, ביצע הנאשם כפעולת תגמול לפיגועים שבוצעו כלפי יהודים או כמחאה על מדיניות הממשלה סביב פרשת דומא".

עוה"ד דן כהן ורעות אבירי מפרקליטות מחוז מרכז שניהלו את התיק, מסרו כי "בית המשפט קבע כי הנאשם ביצע עבירות אלימות ורכוש שבוצעו ממניע גזעני וכוונו נגד פלסטינים ורכושם, אך ורק בשל השתייכותם הדתית או הלאומית, וכן קבע כי ביצע עבירות במסגרת ארגון טרוריסטי. הפרשה מדגימה כי רשויות החוק והאכיפה פועלות במלוא הנחישות למיגור פעולות אלימות המהוות פעולות טרור ועל רקע לאומני מובהק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully