וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר הקונגרס היהודי: ישראל תצטרך לבחור בין יהודית לדמוקרטית

19.3.2018 / 13:30

במאמר בעיתון "ניו יורק טיימס" תקף איש העסקים רון לאודר את מדיניותה של ממשלת ישראל והזהיר כי ללא פתרון שתי המדינות ישראל תימצא בסכנה של הקמת מדינה אחת בין הים לירדן. לדבריו, בכירים פלסטינים הביעו בפניו נכונות להיכנס למשא ומתן מידי עם ישראל

רון לאודר מבעלי מניות ערוץ 10, נובמבר 2011. קובי אליהו
"אם המגמות יימשכו ישראל תעמוד בפני בחירה קשה". לאודר/קובי אליהו

יו"ר הקונגרס היהודי העולמי ואיש העסקים רון לאודר תקף במאמר שפרסם היום (שני) בעיתון "ניו יורק טיימס" את מדיניותה של הממשלה ואמר כי עתידה של ישראל נמצא בסכנה בשל הקרע בינה לבין יהדות התפוצות והאפשרות של היעלמות פתרון שתי המדינות מסדר היום הפוליטי האזורי.

"האפשרות של מדינה אחת והקרע הבדל בין ישראל ויהדות תפוצות מסכנת את עתידה של ישראל', כתב לאודר, שנחשב בעבר למקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו. הוא הוסיף כי היותה של ישראל מדינה יהודית ודמוקרטית נמצאת בסכנה בשל החשש לפתרון שתי המדינות.

"אני רפובליקני שמרן ואני תומך בליכוד מאז שנות ה-80 אבל המציאות היא שיש 13 מיליון בני אדם בין הירדן לים התיכון וכמעט חצי מהם הינם פלסטינים", הוסיף. "אם המגמות הנוכחיות יימשכו ישראל תעמוד בפני בחירה קשה: להעניק לפלסטינים זכויות מלאות ולהפסיק להיות מדינה יהודית או לפגוע בזכויותיהם ולהפסיק להיות דמוקרטית. כדי להימנע מתוצאות אלה, הדרך היחידה קדימה היא פתרון שתי המדינות".

עוד בוואלה! NEWS:
חשד: עובד הקונסוליה הצרפתית מעורב בהברחת נשק מעזה לגדה
באישור המטה הכללי: מעורבותם של גורמי חינוך חיצוניים בצה"ל תוגבל
החיים תחת כיבוש ארדואן: מעשי ביזה נרחבים במעוז הכורדי שנפל

אווירת אנדרלמוסיה, מלווה בצווחות, שריקות והטרדות מצד נערות - בתפילת ראש חודש תמוז נשות הכותל 25 ביוני 2017. מיכל פתאל, מערכת וואלה! NEWS
"יהודים בארה"ב מתרחקים מישראל". צעירים חרדים מפריעים לתפילת נשות הכותל/מערכת וואלה! NEWS, מיכל פתאל

לאודר אף תקף את יוזמות הסיפוח בממשלה ואמר כי "הנשיא טראמפ מחויב לגמרי לשלום במזרח התיכון". לדבריו, שוחח עם בכירים פלסטינים שאמרו כי הם "מוכנים לפתוח במשא ומתן ישיר מיד".

בהמשך המאמר מתח לאודר ביקורת על מדיניות הממשלה בנושאי דת ומדינה וכתב כי "מספר הולך וגדל של צעירים יהודים, בעיקר בארצות הברית, מתרחק מישראל כיוון שהוא חש שהיא אינה מייצגת את עולם הערכים שלו. התוצאה היא התבוללות". הוא הוסיף כי "לפעמים נאמנות לישראל מחייבת חברים להגיד אמת לא נעימה. האמת היא שהאופק של מדינה אחת והקרע הגדל בין ישראל לתפוצות מסכן את עתיד המדינה שאנו אוהבים כל כך. אנו חייבים לשנות כיוון".

אתמול נפגש לאודר, השוהה בימים אלה בישראל בראשות משלחת של מנהיגים יהודיים מהתפוצות לרגל חגיגות שנת ה-70, עם עם שר החינוך ויו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וכן עם ראש האופוזיציה יצחק הרצוג ועם שר התחבורה והמודיעין ישראל כץ. הערב הוא צפוי לשאת דברים בכנס נגד האנטישמיות שמארגן משרד החוץ, בבנייני האומה בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully