וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנהיג בין שווים": המג"ד הדרוזי הראשון בגולני שנפל בלבנון

11.5.2016 / 2:35

סגן-אלוף חוסיין עמאר היה מפקד נערץ ומוערך לא רק בחטיבה שבה שירת, אלא בצה"ל כולו, ומותו בלבנון גדע את אירוסיו לבחירת לבו. עמיתיו סיפרו באולפן וואלה! NEWS על המנהיג טבעי ואמיץ שהיה, שלבסוף "מצא את מותו ראשון מלפנים"

עריכה: ניר חן

זה היה אחד הקרבות הקשים ביותר בדרום לבנון ב-1996. סגן-אלוף חוסיין עמאר, מפקד הגדוד הדרוזי הראשון בחטיבת גולני ומושא הגאווה של העדה, הוביל את לוחמיו למרדף אחר חוליית מחבלים של חיזבאללה. בינתיים, במרכז הארץ, פיגוע רודף פיגוע והמתיחות הביטחונית בישראל בשיאה.

"כבר בסוף השבוע של חודש מרץ הקו של רכס רמים בלבנון היה סוער", משחזר אלוף-משנה יואב מרדכי, ששירת אז כסרן בחטיבה. "זה היה ערב פורים. קצת אחרי קריאת המגילה קיבלנו דיווח על היתקלות. הגעתי מיד למקום עם כוח כוננות וזיהינו את תא השטח שממנו המחבלים פתחו באש. קיבלנו החלטה לצאת למרדף על מנת לפגוע בהם. בשלב מסוים חברנו לכביש בין שני כפרים, שם קיימנו התייעצות מפקדים. תוך כדי נשמע פיצוץ עז. זה היה מטען צד שהוכן מראש, הפעם הראשונה שבה הופעל מטען שכזה על כוח רגלי. חוסיין נהרג במקום, אני נפצעתי קשה".

לקריאה נוספת:
בין אבל לשמחה: אתרי הטבע המשלבים את הנצחת החללים
"לתת פנים לשישה נופלים": נפלו בקרב על גוש עציון ונותרו עלומים
הקבר המסתורי של החלל החרדי בשטח ההפקר הירושלמי

סא"ל חוסיין עמאר שנפל בקרב בדרום לבנון ב-1996. באדיבות המשפחה, ספק 500
נחשב לשם דבר בצה"ל כולו. עמאר/ספק 500, באדיבות המשפחה

עמאר, המפקד המהולל והנערץ, היה שם דבר לא רק בחטיבת גולני אלא בצה"ל כולו. הוא נולד ב-1965 בכפר ג'וליס וכבר בבית הספר התבלט במנהיגותו. הוא התגייס לחטיבת גולני ובהמשך מונה לתפקידי פיקוד שונים בגדוד 12, גדוד ברק. מכריו מעידים כי אהב לטייל בארץ והכיר כל שביל וכל הר. "אני זוכר אותו כדרוזי יושב בחגי ישראל סביב שולחן עם קצינים יהודים ודואג שהם יחגגו את כל החגים", נזכר יובל בזק, סגנו של עמאר בגדוד ברק. "העניין של הישראליות היה כל כך חזק אצלו, כך שכשנכנסת לחדר לא יכולת להבחין בשוני שהיה. הדבר הבולט בחוסיין היה שהיה מנהיג בין שווים".

מרדכי, שעד היום מתמודד עם פציעה קשה בגופו ומשרת כחונך במכללות הצבאיות, הדגיש גם הוא את אופיו המנהיגותי של עמאר. "חוסיין היה אמיץ מאוד, המנהיגות שלו נשענה על דוגמה אישית וכך גם מצא את מותו, ראשון מלפנים. הוא היה ידען וסקרן, בקיא בהיסטוריה ובמורשת. לא הרגשנו אף פעם משהו לא טבעי בפיקוד שלו. מנהיגות עם רגליים על הקרקע ובגובה העיניים".

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
סא"ל חוסיין עמאר שנפל בקרב בדרום לבנון ב-1996. באדיבות המשפחה, ספק 500
"מנהיג זה לא רק לתת פקודות". עמאר עם הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין-שחק/ספק 500, באדיבות המשפחה

כששני הקצינים הבכירים מדברים על חוסיין באולפן וואלה! NEWS, יושב סלמאן, אחיו, ומקשיב מהצד בגאווה. "אני מכיר את הסיפורים עליו והגאווה רק הולכת וגדלה", אמר. "אני גאה בו מאז שהיה ילד, תמיד סימן מטרה והיה שקדן. זה לא מפתיע מה שאני שומע, זה החינוך בבית, תמיד להצניע לכת. מנהיג זה לא רק לתת פקודות".

סלמאן מספר שחוסיין כבר קבע תאריך לחתונתו, אבל תקרית מוזרה בבית המשפחה סימנה, לדבריו, את מותו. תמונה של כל האחים בבית נסדקה במפתיע, כששבר הזכוכית עבר על דמותו של חוסיין. "התמונה הזאת הייתה שנים תלויה בבית", הוא נזכר. "שבוע לפני התקרית התמונה נפלה ונסדקה וסימנה אותו. הוא סומן להיות מח"ט גולני. לצערי, זה לא קרה". במותו הותיר אחריו הורים, שבעה אחים וארוסה, שהמוות בלבנון מנע את חתונתם.

כאדם, חוסיין, עלי, סלאמן ונביל עאמר. באדיבות המשפחה
"הגאווה רק גדלה"/באדיבות המשפחה
  • עוד באותו נושא:
  • חללי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully