וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לחיאני הורשע בהפרת אמונים, הפרקליטות תדרוש מאסר וקלון

8.5.2014 / 10:10

בית המשפט אישר את ההסדר שנחתם בין הפרקליטות לראש עיריית בת ים לשעבר ובמסגרתו הודה בהפרת אמונים וסעיף השוחד נמחק. "נוטל אחריות על עצמי, רוצה להשאיר הכול מאחוריי"

צילום: דניאל בוק, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

ראש עיריית בת ים לשעבר שלומי לחיאני הורשע היום (חמישי) בשלוש עבירות של הפרת אמונים, במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות. בית משפט השלום בתל אביב אישר את הסדר הטיעון, שבמסגרתו הודה לחיאני בהפרת האמונים ונמחק סעיף השוחד שהואשם בו.

הפרקליטות צפויה לבקש מבית המשפט להשית על לחיאני שנת מאסר אחת ולהטיל עליו אות קלון. פרקליטיו של לחיאני צפויים לבקש עונש ללא מאסר כלל ולהותיר את עניין אות הקלון לשיקול דעתו של בית המשפט. אות קלון משמעו שלחיאני יורחק מהחיים הציבוריים לשבע שנים.

"כל חיי הייתי סמל ודוגמה לסביבה שבה אני חי, וחשוב לי להמשיך להיות כזה", אמר לחיאני לאחר שהסדר הטיעון הוצג לשופט בני שגיא. "על כן החלטתי לקחת אחריות על מעשים מלפני עשר שנים, שנעשו בטעות בתחילת דרכי כאיש ציבור, ובדיעבד אפשר היה לעשותם אחרת". לחיאני הוסיף כי כל חייו פעל על פי העקרונות של טוהר ושקיפות ההליך המנהלי ועל פי התפיסה הבלתי שכספי הציבור הם קודש הקודשים. "אני נוטל אחריות על עצמי, ובכך משחרר את כל המעורבים האחרים מאחריות ומשחרר גם את משפחתי מסבל של חמש שנים. אני רוצה להשאיר הכול מאחוריי וללכת קדימה". לחיאני הוסיף: "האהבה הגדולה שלי היא השליחות הציבורית. לא יהיה מאושר ממני אם בית המשפט יאפשר לי להמשיך לשרת את הציבור".

עוד ידיעות על לחיאני ומשפטו:
אחרי שלושה חודשים: לחיאני הרכיב קואליציה בבת ים
אחרי שנבחר מחדש: וינשטיין מבקש להשעות את לחיאני
לחיאני בפתח משפטו: "משוכנע שזה ייגמר בטוב"

שלומי לחיאני בבית משפט השלום בתל אביב, מאי 2014. יותם רונן
הוחלף בפברואר על ידי חבר סיעתו. לחיאני בבית המשפט/יותם רונן

עורכי הדין אורון שוורץ ויוגב נרקיס, המייצגים את הנאשמים במתן השוחד, אמרו בתגובה על מחיקת סעיף האישום: "אמנם תיאורטית, משפטית, ייתכנו נותני שוחד ללא מקבל. ואולם המדינה תתקשה להסביר עובדתית את האפשרות הזו נוכח ההסכמות שטוותה עם לחיאני".

בראשית אוקטובר, שלושה שבועות לפני הבחירות המקומיות, הוגש כתב האישום נגד לחיאני בגין עבירות של שוחד, מרמה והפרת אמונים. הוא נאשם בכך שהיה ערב באופן אישי לחובות בסך מיליוני שקלים שצברו חברות קבלניות בבעלותו, ופעל ביחד עם אחיו אבי לקבלת כספי שוחד מגורמים שניהלו קשרים עסקיים עם עיריית בת ים, כדי לעמוד בהסכמים שחתם עם בנקים שונים וכדי להימנע מפשיטת רגל. לטענת הפרקליטות, בין השנים 2005-2004 קיבל לחיאני כספי שוחד בסך 900 אלף שקלים.

כמו כן, לטענת הפרקליטות, לחיאני ואחיו פנו לכמה אנשי עסקים בבקשה לקבל מהם הלוואות בסך מאות אלפי שקלים. השניים ידעו כי בעלי העסקים יסכימו להעניק ללחיאני את ההלוואות, בשל התלות העסקית שלהם בעיריית בבת ים. עוד נטען כי לחיאני ניצל את מעמדו, את תפקידו ואת סמכויותיו כראש העיר, ופנה לשורה של עובדים בכירים בעיריית בת ים בבקשה שייקחו הלוואות עבורו מבנק איגוד בסכום כולל של 440 אלף שקלים. הכספים נמסרו ללחיאני ושימשו להחזר חובותיו לבנקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שלומי לחיאני ופרקליטו נתי שמחוני בבית משפט השלום בתל אביב, מאי 2014. יותם רונן
לחיאני ופרקליטו נתי שמחוני, הבוקר בבית המשפט/יותם רונן

בכתב האישום נטען כי בשל יחסי הכפיפות והמבוכה שבסירוב לפנייתו, נאלצו העובדים להיענות לבקשתו של ראש העיר, ובגינה נחשף כל אחד מהם לחוב של עשרות אלפי שקלים כלפי הבנק, לאורך כמה שנים.

לאחר שזכה באוקטובר ב-57% מקולות הבוחרים בבחירות המקומיות בעירו, הודה לחיאני במשדר הבחירות של וואלה! חדשות לתושבים שבחרו בו שוב. "הציבור אמר את דברו. כתב האישום נגדי הוא חסר בסיס משפטי ומי שהצביע לי עשה שיקול דעת ובחר בי", אמר לחיאני. "עשרות אלפי אנשים. לקבל הישג כזה כשיום קודם פוסלים אותי, שזו התערבות פוליטית, זה ממש לא קל".

בפברואר אישרה מועצת העיר בת ים את מינויו של חבר המועצה יוסי בכר, חבר סיעתו של לחיאני "בת ים בראש מורם", לתפקיד ראש העירייה הזמני.

(עדכון ראשון: 8:20)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully