וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מבצע חסר תקדים: 200 אנשי ביטחון פלסטיניים בג'נין

5.10.2013 / 14:52

בעקבות עלייה באלימות, התפרסו מנגנוני הביטחון במחנה הפליטים באחד המבצעים הגדולים של הרשות, סורקים את הבתים ומבצעים מעצרים. פשיטה גם בביתו של ראש הג'יהאד האיסלאמי

פעילות לא שגרתית של מנגנוני הביטחון הפלסטינים בגדה: כוחות הביטחון פועלים מלפנות הבוקר (שבת) במחנה הפליטים של העיר ג'נין, במה שנראה כאחד המבצעים הגדולים של הרשות הפלסטינית בתקופה האחרונה. על פי הדיווחים, יותר מ-200 אנשי כוחות הביטחון של הרשות התפרסו במחנה הפליטים וחסמו את כל הכניסות אליו. במסגרת המבצע מתבצעות סריקות בבתים שונים, בין היתר בזה של ראש הג'יהאד האיסלאמי בסאם א-סעדי. במקביל, התבצעו מעצרים. המנגנונים גילו אמצעי לחימה במהלך הסריקות.

מדובר בפעילות יוצאת דופן, גם בהיקפה וגם באזור הפעולה. מנגנוני הרשות נמנעים לרוב מלפעול בתוך מחנות פליטים, אולם בעקבות ה?תרבות התקריות האלימות בין פעילים חמושים ותושבי המחנה לבין מנגנוני הרשות הפלסטינית ואנשיה הוחלט ככל הנראה לפעול בתוך המחנה. מחנה הפליטים של ג'נין ידוע כמוקד של עימותים בין המשטרה הפלסטינית ומנגנוני הביטחון לבין פעילים חמושים חברי הארגונים השונים.

שוטרים פלסטינים בא-ראם. רויטרס
מנגנוני הרשות נמנעים לרוב מלפעול בתוך מחנות פליטים/רויטרס

בחודשים האחרונים צה"ל מזהה התגברות של טרור במחנות הפליטים באזור ג'נין ושכם. לפני כשבועיים מת מפצעיו פעיל ג'יהאד איסלאמי שנורה ונעצר על ידי כוחות צה"ל בג'נין. במהלך הפעילות הלילית נתקלו הכוחות בהתנגדות אלימה שכללה ירי והשלכת רימונים מאולתרים ובקבוקי תבערה. הכוח זיהה את המבוקש איסלאם טובאסי מנסה לברוח ובמהלך מרדף ירה לעברו ולכד אותו.

טובאסי נפצע תחילה באורח קשה, ופונה לקבלת טיפול רפואי. בהמשך מת מפצעיו בבית חולים בישראל. בנוסף, במהלך הפעילות נפצע באורח קל מירי מבוקש נוסף, שהיה יעד מרכזי למעצר בפעילות, ופונה אף הוא לקבלת טיפול בבית חולים בישראל. בצה"ל פתחו בחקירת נסיבות האירוע.

פלסטיני שהשליך בקבוק תבערה לעבר רכב של צה"ל בכפר ליד ג'נין. Mohammed Ballas, AP
רכב צה"ל שנפגע מבקבוק תבערה ליד ג'נין, ינואר/AP, Mohammed Ballas

מדובר באחרונה מבין שורת תקריות שבהן פלסטינים נהרגים במהלך פעילות צה"ל למעצר מבוקשים. בחודש אוגוסט שלושה פלסטינים נהרגו מאש כוחות הביטחון במהלך פעילות שהסתבכה במחנה הפליטים קלנדיה שבחלקה הצפוני של ירושלים. הכוח, מיחידת המסתערבים של מג"ב איו"ש, נכנס לקלנדיה על מנת לעצור מבוקשים במחנה, ובמהלך הפעילות החלו הפרות סדר אלימות והתפתחו עימותים קשים בין הכוח למקומיים. עשרות צעירים יצאו לעבר הלוחמים והחלו ליידות אבנים, והאירוע הידרדר לירי אש חיה.

כשבוע לפני כן, נורה פלסטיני למוות ושניים נוספים נפצעו באורח קשה במהלך פעילות מעצר מבוקשים של צה"ל במחנה הפליטים בג'נין. בנוסף, שני חיילי צה"ל נפצעו קל בתקרית. במהלך הפעילות של כוח צה"ל מגדוד "נצח יהודה" (הנחל החרדי) וכוחות מג"ב, התפתחה במקום הפרת סדר המונית נגד הכוחות, שכללה עשרות פלסטינים שהחלו להשליך אבנים, רימונים מאולתרים וכן מטעני חבלה לעבר הכוחות.

עוד באותו נושא:
שלוחת הטרור האירנית שנמצאת במרחק 5 דקות מעפולה
אלמונים ירו למוות בבכיר ביטחוני פלסטיני בג'נין
עשור לחומת מגן: כך שוקמו כוחות הביטחון ברשות הפלסטינית

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully