וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המשטרה המליצה להעמיד לדין את "השופט המכה"

21.3.2013 / 23:12

חקירת המשטרה הסתיימה והתיק הועבר ליועץ המשפטי. ראש אגף החקירות קבע כי קיימת תשתית ראייתית לביצוע עבירה. מקורבי השופט: הדלפת המשטרה נועדה להשפיע על מקבלי ההחלטות

כתב אישום נגד שופט? המשטרה סיימה היום (חמישי) את החקירה בעניינו של השופט שנחשד בהכאת ילדיו. ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב יואב סגלוביץ', מצא כי קיימת תשתית ראייתית לביצוע עבירה של תקיפת קטין או תקיפת חסר ישע. התיק הועבר לעיון היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור. בכל במקרה של הגשת כתב אישום נגד שופט, חייבת להתקבל המלצה של היועץ המשפטי לממשלה. לאחר ההמלצה פרקליט המדינה צפוי להחליט על הגשת כתב אישום נגד השופט.

בתגובה להעברת התיק לווינשטיין אמרו בסביבתו של השופט, כי "תמוה מאוד שיום אחרי שהיועץ המשפטי לממשלה אומר בשיחה לכתבים שרוב הפרסומים בנושא הם חסרי שחר, מוציאה המשטרה הדלפה נוספת שכל מטרתה פגיעה בשופט וניסיון להשפיע על מקבלי ההחלטות. ההחלטה תתקבל אך ורק על ידי היועץ המשפטי לממשלה ולא על ידי המשטרה שהדליפה חומרים אסורים על פי חוק".

תחילת הפרשה - לפני כשלוש שנים

תחילת הפרשה לפני כשלוש שנים, אז התקבלה תלונה בלשכת הרווחה של העיר שבה מתגוררים ילדיו של השופט על כך שהיכה את ילדיו. בעקבות זאת החל השופט בהליך טיפולי, אולם לפני כשנתיים התקבלה תלונה נוספת על מעשי אלימות שלכאורה ביצע כלפי ילדיו. כתוצאה מכך נפתחה חקירת משטרה בנושא ונעשתה פנייה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיאשר לחקור את השופט באזהרה.

וינשטיין נמנע מלהורות על פתיחת חקירה וביקש מהמשטרה ומגורמי הרווחה השלמות של הבדיקה, ורק בסוף חודש פברואר התקבלו ההשלמות במשרד היועץ המשפטי. ברשויות הרווחה דיווחו כי בזמן שחלף לא התקבלו תלונות נוספות על גילויי אלימות מצדו של השופט וכי מצבם של הילדים טוב, אולם המשטרה סברה עדיין כי יש לחקור את השופט באזהרה. בעקבות פתיחת החקירה הודיעו במשרד המשפטים כי הם מביעים צער על כך שהדיונים בפרשה התארכו והסבירו זאת בין היתר בשל "תקלה משרדית".

בני משפחתו: המומים מהדיווחים השקריים

בני משפחתו של השופט החשוד התייחסו לחשיפת הפרשה והביעו תמיכה בו. "אנו עומדים חסרי אונים והמומים מול שטף הדיווחים השקריים וחסרי האחריות המופיעים בכלי התקשורת השונים", אמרו.

בני המשפחה טענו כי השופט מעולם לא נשלח לסדנה לטיפול באלימות, לא נטל חלק בסדנה כזו ולא פרש ממנה, כפי שפורסם. הם הבהירו כי הוא פנה לקבלת טיפול וייעוץ פסיכולוגי ביוזמתו האישית לאחר שנפרד מאשתו הראשונה, שהיא אם ילדיו. לדבריהם, הוא פנה לעזרה כדי לקבל סיוע בהתמודדות עם שינויי ההתנהגות שחלו בילדיו לאור הפרידה.

כמו כן, הם ציינו כי הוא פנה לקבלת סיוע זמן רב לפני שעלה החשד לגביו. "נדהמנו לגלות כי יש מי שגוזר את דינו מבלי שיש בידיו בדל מידע על הפרשה, תוך הישענות על מידע מעוות, פוגעני ולא מדויק שמוצאים בכלי תקשורת שונים", מסרו בני המשפחה, והוסיפו כי ילדיו, שתומכים בו גם היום, נמצאים במשמורת משותפת שלו ושל גרושתו, והם מעולם לא סירבו לבקר בביתו. "אנו עוברים תקופה מטלטלת וקשה ביותר. נדע להתמודד עמה חרף כל הקשיים", הוסיפו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully