וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צפו: כך "העלו באש" את ברק אובמה בצפון קוריאה

מכונת התעמולה של המשטר המבודד ממשיכה לשדר למערב מסרים לוחמניים. בסרטון חדש נראית דמותם של הנשיא וחיילי הצבא אפופים בלהבות, תחת הכיתוב "המאפייה האמריקנית"

צילום: מתוך ערוץ היוטיוב הרשמי של צפון קוריאה, עריכה: גדי וינסטוק

ברק אובמה עולה באש - כך, לפחות, לפי התעמולה הרשמית של צפון קוריאה. המדינה הדיקטטורית, שהפיצה רק לאחרונה סרטון המציג את ניו יורק נשרפת בלהבות, בוחרת להגביר הילוך - וכעת "שורפת" את הנשיא האמריקני.

הסרטון החדש הועלה לערוץ היוטיוב Uriminzokkiri ("האומה שלנו"), המפיץ תעמולה מטעם סוכנות הידיעות הרשמית של צפון קוריאה. בסרטון נראים חיילים של צבא ארה"ב נשרפים באש לצד צילומי ארכיון של ברק אובמה בקונגרס, הזוכה לטיפול ברוח דומה. לאחר מכן מוצגת הדמיה של הליך המדמה ניסוי גרעיני.

שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג-און. פיונגיאנג, פברואר 2013. רויטרס
שליט צפון קוריאה, קים ג'ונג-און, לצד בכירי הצבא בפיונגיאנג/רויטרס

לכל אורך הסרטון מוצגות כתוביות שונות, הטוענות בין היתר כי "לארצות הברית אין כבוד כלפי האחר" וכי "העם מביט בכם - ועל אמריקה להשיב". עוד נכתב בסרטון כי "אין זה שגוי לומר שמדיניות הגנגסטרים של ארה"ב גרמה לנו להפוך למעצמה הצבאית החזקה ביותר, ולכן אפשר לומר שרק הודות לאמריקנים ביצענו ניסוי גרעיני".

אחרי הניסוי הגרעיני שביצעה צפון קוריאה בשבוע שעבר, הודיע המשטר בפיונגיאנג כי היה מדובר ב"מעשה של הגנה עצמית", כתגובה ל"מעשי העוינות של ארצות הברית". באשר לכוונת הקהילה הבינלאומית להגיב לניסוי בעיצומים, הודיע משרד החוץ של צפון קוריאה כי "תוקפנות נוספת מצד וושינגטון תיענה בצעדים חמורים".

לקריאה נוספת
"מדען אירני נכח בניסוי הגרעיני של צפון קוריאה"
האו"ם: ננקוט "פעולה משמעותית" נגד צפון קוריאה
קוריאה ממשיכה להתגרות: ניסוי הגרעין - רק ההתחלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully