וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפרלמנט המצרי הפר החלטת בית הדין - ל-12 דקות

ניר יהב

10.7.2012 / 17:17

נראה כי לעת עתה, הצליחו הרשויות במצרים לדחות את הפיצוץ: אף שהתכנסו בניגוד גמור להחלטת בית המשפט, הסכימו חברי הפרלמנט להשעות את פעילותם עד לסיום הדיון בערעורים

קרב הורדת הידיים בין הרשויות במצרים נמשך: למרות קביעתו של בית הדין לחוקה מאתמול כי פיזור הפרלמנט הוא "סופי ובלתי ניתן לערעור", מילא היום (שלישי) הפרלמנט דווקא אחר הוראתו של הנשיא מוחמד מורסי, והתכנס בכל זאת לדיון, לראשונה מאז פיזרה אותו המועצה הצבאית העליונה לפני כשלושה שבועות. אלא שיותר מדי החלטות לא התקבלו בישיבת-הבזק - שהסתיימה לאחר 12 דקות בלבד.

הפרלמנט המצרי מכונס לישיבה בקהיר, 10 ביולי 2012. רויטרס
על אפו ועל חמתו של בית הדין. הפרלמנט המצרי מכונס, היום בקהיר/רויטרס

על קיום הדיון הכריז אתמול יו"ר הבית, איש האחים המוסלמים ד"ר סעד כתאתני, שסימן את מסלול העימות החזיתי בין הנשיא והפרלמנט מחד, לבית המשפט והמועצה הצבאית מנגד. אולם היום כבר היה כתאתני מפויס יותר, ובדיון הקצר החליטו חברי הפרלמנט להיענות לבקשתו ולהמתין עד לסיום הדיון בכל הערעורים שעדיין ממתינים להכרעה בערכאות המשפטיות השונות, בנושא חוקיותו של הפרלמנט - שפוזר בהוראת בית הדין החוקתי, בעקבות קביעתו כי שליש מחבריו ה"עצמאים" נבחרו באופן לא חוקי.

בתחילת הדיון היום אמר כתאתני כי הוא וחברי הפרלמנט מכבדים את החלטת בית הדין לחוקה, אולם הם מכבדים גם את הוראתו - המנוגדת בתכלית - של הנשיא מורסי. "המדינה מחויבת לחוקים", הבהיר. "מועצת העם (הבית התחתון של הפרלמנט - נ.י) מבינה היטב את מחויבותיה ואת החוקים שלהם היא כפופה, ואין לה כוונה להתערב בהחלטות הרשות השופטת. איננו סותרים את הפסיקה, אלא מחפשים דרך ליישומה".

יו"ר הפרלמנט של מצרים, סעד כתאתני (מימין), מקבל את פניהם של חברים בפרלמנט לפני פתיחת ישיבה, 10 ביולי 2012. רויטרס
חברי הבית מברכים את היו"ר כתאתני, עם פתיחת הדיון/רויטרס

כתאתני הציע לעשרות חברי הפרלמנט שהגיעו לדיון להמתין עד לסיום הדיונים בכל העתירות המשפטיות בנוגע להחלטת בית הדין. הם הביעו כולם תמיכה בהצעתו, ולאחר דקות ספורות הוא נעל את הדיון. כתאתני לא קבע מועד חדש לכינוס הפרלמנט, והוא צפוי לעשות זאת לאחר סיום הדיונים בעתירות ובערעורים.

לפניות לכתב: nir_yah@walla.com

תומכים של נשיא מצרים מוחמד מורסי מפגינים מול הפרלמנט בקהיר, 10 ביולי 2012. רויטרס
תומכיו של הנשיא מורסי מפגינים מחוץ לישיבת הפרלמנט, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully