וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר בארה"ב: הילרי קלינטון מביסה את הרפובליקנים

בזמן שברק אובמה מתמודד עם מצב רעוע בסקרים, חושף מגזין "טיים" נתונים מחמיאים עבור האישה שאמרה "לא" להתמודדות עתידית לנשיאות. הרפובליקנים רוצים את אובמה?

במפלגה הדמוקרטית בארצות הברית נשמעו לא מעט קולות של תקווה המבוססים על רצון עז לראות את הילרי קלינטון מתמודדת על חשבון ברק אובמה כמועמדת המפלגה בבחירות לנשיאות ב-2012. סקר חדש שפרסם אמש (חמישי) המגזין "טיים" מראה כי הצבתה של קלינטון כמועמדת הדמוקרטים, תביא לכך שהיא תביס את המועמדים הרפובליקנים לנשיאות, בפער גבוה בהרבה, לעומת מה שיקבל מולם הנשיא המכהן.

לפי הסקר שנלווה לכתבת שער שערך המגזין עם מזכירת המדינה, קלינטון בת ה-64 מקבלת 55% תמיכה לעומת 38% בלבד שמקבל המועמד הרפובליקני לנשיאות מיט רומני. ברק אובמה, לעומת זאת, מנצח את מושל מסצ'וסטס לשעבר לפי הסקר בפער של שלושה אחוזים בלבד.

גם מול מושל טקסס לשעבר ריק פרי, זוכה קלינטון לעדנה בסקר. הנתונים מצביעים על תמיכה של 58% לקלינטון לעומת 32% בלבד לפרי. אובמה, לעומת זאת, מנצח את פרי לפי הסקר בפער של 12% בלבד.

למרות הפופולריות העצומה לה היא זוכה, קלינטון פסלה בעבר את האפשרות שתתמודד לנשיאות ב-2012 או ב-2016. כשנשאלה בחודש נובמבר בשנה שעברה בראיון לכלי תקשורת בניו זילנד אם היא פוסלת התמודדות בבחירות לנשיאות השיבה קלינטון: "כן. אני מאוד מרוצה עם מה שאני עושה כמזכירת המדינה". בראיון אחר אמרה כי היא מקווה שארצות הברית מוכנה לנשיאה וכשנשאלה אם זאת תהיה היא השיבה "לא אני".

ג'יי לנו שאירח השבוע את הנשיא האמריקני, לא שכח לעקוץ את אובמה על מצבו הרעוע בסקרים, שנה לפני הבחירות הבאות. מנגד, הנשיא לא פיספס את ההזדמנות ללעוג ליריביו הרפובליקאים, וזכה לתשואות על השימוש בידע מעולם הריאליטי בטלוויזיה: כשנשאל אם צפה בעימותים בין המועמדים הרפובליקנים, השיב כי "אני הולך לחכות עד שהשבט יאמר את דברו. אחרי שהם יצמצמו לאחד או שניים, אני אתחיל לשים לזה לב".

עוד בנושא:

רפובליקנים 2012: הלו, מישהו פה רוצה להיות נשיא?
אובמה ירוץ לעוד כהונה - אבל מי יתמודד מולו?
אפקט החיסול: 4 מ-10 בארה"ב שיפרו דעה על אובמה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully