וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה ירוץ לעוד כהונה - אבל מי יתמודד מולו?

נשיא ארה"ב הכריז רשמית - בווידאו, במייל ובהודעות SMS - על התמודדותו בבחירות 2012. למרות השפל בפופולריות הוא עדיין המועמד המוביל - הרפובליקנים פשוט עושים עבורו את העבודה

הסרטון המכריז על מועמדותו של אובמה, שהועלה לאתרו

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הכריז היום (שני) באופן רשמי כי יתמודד על כהונה נוספת כנשיא, בבחירות ב-2012. "הקמפיין רק מתחיל", נמסר בסרטון וידאו קצר שהועלה לאתר האינטרנט של אובמה. "אנחנו מתחילים בדיאלוג עם מצביעים כמוכם, כדי לפלס את דרכנו לניצחון". בסרטון נראים תומכים של אובמה מכל רחבי המדינה. פרשנים מעריכים כי עלות מסע הבחירות של אובמה צפויה להיות כמיליארד דולר.

על פי דיווחי כלי התקשורת בארצות הברית, מלבד הגשת המועמדות הרשמית לוועדת הבחירות המרכזית בוושינגטון, יותר מאוחר היום, צפוי אובמה לפרסם את הודעתו על ההתמודדות גם בהודעות מייל ו-SMS המוניות. עוד נמסר, כי ב-14 לחודש יקיים אובמה בשיקגו את אירוע גיוס התרומות הראשון שלו במירוץ לבחירות 2012.

אובמה, שנכנס לבית הלבן כתקווה גדולה, מגיע לתחילת ההתמודדות במצב עגום למדי - שיעור התמיכה בו עומד סביב ה-40%, החוב הלאומי של ארה"ב הוא הגבוה אי פעם וצבאה מעורב במלחמה נוספת, בלוב. מנגד, שביב של תקווה נראה באחרונה, כשלראשונה זה חודשים נרשמת ירידה ברמת האבטלה במשק האמריקאי.

כך או כך, ההערכות היום בארה"ב הן כי לא רק שעדיין מוקדם להספיד את אובמה - רבים אף סבורים כי הוא עדיין המועמד המוביל לנצח בבחירות, בעיקר לנוכח התחרות הדלה: במחנה הדמוקרטי ככל הנראה אין איש שיתמודד מולו, ואילו בצד הרפובליקני יש אמנם רבים שהכריזו או מתכננים להכריז על מועמדות - אולם לא נראה כי איש מהם מצליח בינתיים לצבור תמיכה רחבה, וכמה מהם אף מצליחים לעורר גיחוך.

המפלגה הרפובליקנית נקרעת בימים אלו בין הגורמים המתונים בתוכה לבין תנועת "מסיבת התה" השמרנית הקיצונית של שרה פיילין, שחלקים נרחבים מהציבור האמריקאי חשים כלפיה איבה עזה. על כך נוספו כמה צעדים לא פופולריים של הרפובליקנים סביב הצבעות בנושאים כלכליים בקונגרס בשבועות האחרונים. כך, נכון לסקרים האחרונים, למרות מעמדו הרעוע של אובמה - הוא עדיין גובר על כל מועמד שיציגו הרפובליקנים מולו, ובכלל אלו גם מייק האקבי, שמוביל בימים אלו את המירוץ במפלגה.

סקר שפרסם השבוע ה"וול סטריט ג'ורנל" אמנם מצא כי מי שעשוי לפחות "לתת קרב" לאובמה הוא מושל ניו ג'רזי, כריס כריסטי - אולם כריסטי מתעקש בתוקף בשלב זה כי אין בכוונתו להתמודד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully