וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה לקראת ה-11 בספטמבר: "אל-קאעדה בדרך לתבוסה"

לקראת ציון עשר שנים למתקפת הטרור הגדולה בהיסטוריה, נשיא ארה"ב ברק אובמה מבהיר: "ארה"ב התחזקה מאז האסון". הנשיא מודה כי עדיין קיימים איומים על ארצו אך מרגיע: "אנחנו ערניים"

"ארצות הברית התחזקה מאז אסון התאומים, ואילו אל-קאעדה בדרך לתבוסה", כך אמר היום (שבת), נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, בנאומו השבועי המשודר ברדיו ובאינטרנט, לקראת יום השנה העשירי לציון אירועי ה-11 בספטמבר, שגבו את חייהם של כ-3,000 בני אדם.

אובמה הדגיש בנאומו כי כוחו של ארגון אל-קאעדה נחלש במהלך שנים עקב "הנחישות חסרת הרחמים" מצד ארצות הברית, ומאמציהם הבלתי פוסקים של אנשי הצבא, שירות המודיעין והביטחון האמריקאים.

11 בספטמבר 2001, אסון התאומים, ניו יורק. AP
11 בספטמבר 2001, אסון התאומים, ניו יורק/AP

עשור לאסון התאומים - סיקור מיוחד:
על שקיעתה של מעצמת העל
מאות קונספירציות ברשת
גורם אמריקני: ”התרעה לביצוע לפיגוע ב-9/11”
וילנאי: אסון כמו התאומים יכול לקרות גם כאן

אובמה ציין עוד כי ארגוני טרור ימשיכו לנסות ולפגוע באזרחי ארצות הברית. "אנחנו עומדים בפני איומים נוספים, אבל אנו מראים שאנחנו נותרים ערניים, גם כעת. אנחנו עושים כל שביכולתנו כדי להגן על אזרחינו", אמר אובמה על רקע החששות ממתקפה נוספת ביום השנה לציון האסון. "לא משנה מה יוליד יום, נישאר עם איתן, נתאושש ונמשיך הלאה", הוסיף.

תמונות ממרכז הסחר העולמי, ה-11 בספטמבר 2001, ניו יורק. רויטרס
תמונות ממרכז הסחר העולמי, ה-11 בספטמבר 2001, ניו יורק/רויטרס

"הם מעוניינים לגרור אותנו למלחמה אין-סופית, להחליש את רוחנו ולערער את הביטחון שלנו כאומה, אבל לצד הגברת הלחץ על אל-קאעדה, אנחנו מסיימים את המלחמה בעירק ומחזירים כוחותינו מאפגניסטן, בגלל שאחרי עשור קשה של מלחמה, זה הזמן שהעם שלנו יתאושש ויבנה את עצמו, כאן בביתו".

הנשיא התייחס עוד בנאומו לחיסולו של מנהיג אל-קאעדה, אוסמה בן לאדן, וכן להתקוממות העממית במדינות העולם הערבי, שלדבריו, מוכיחה כי תמה "מורשת הטרור" של הארגון. "דור חדש במדינות המזרח התיכון ובצפון אפריקה מוכיח שהעתיד שלפנינו שייך לאלה שמעוניינים בבנייה, ולא בחורבן".

מחר צפוי אובמה לסייר בשלושת האתרים בהם התרסקו מטוסי הנוסעים במתקפה – מתחם ה"גראונד זירו", בו ניצבו מגדלי התאומים, בניין הפנטגון, ואתר התרסקות טיסה 93 בפנסילבניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully