וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן: "נסייע לפלסטינים להשיג הכרה באו"ם"

בפגישתו עם יו"ר הרשות אבו מאזן, אמר ראש הממשלה הטורקי כי הדרך היחידה להשגת פתרון קבע לסכסוך היא הכרזה על מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים. את המצור על עזה כינה "לא הומני"

ראש הממשלה הטורקי, רג'פ טייפ ארדואן, נפגש אתמול (שישי) עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, והבטיח לו כי ארצו תסייע לפלסטינים להשיג הכרה בהכרזה חד צדדית על מדינה בספטמבר, כך דיווח העיתון הטורקי "זמאן". כמו כן, ארדואן קרא לקהילה הבינלאומית לתמוך בהסכם הפיוס הפלסטיני ואמר כי הפתרון היחיד להשגת פתרון קבע לסכסוך הישראלי פלסטיני הוא הכרזה על מדינה פלסטינית שבירתה מזרח ירושלים.

ארדואן אמר עוד כי הנושא הפלסטיני חשוב לטורקיה כאילו היה נושא פנים טורקי, ועל כן מדינתו תעשה כל שביכולתה כדי לסייע לפלסטינים להשיג את התמיכה הדרושה להם באו"ם. ארדואן אף התייחס למצור על עזה ואמר כי הוא "לא הומני" וכי על ישראל לאפשר באופן מידי חומרי בניין לתוך עזה על מנת לאפשר את בנייתה מחדש.

עוד באותו נושא:
אבו מאזן: "לא רוצים שאפנה לאו"ם? תנו חלופה אחרת"
חמאס נגד פיאד: "הוא לא יהיה ראש ממשלה"
נתניהו במכתב לארדואן: "מקווה לשקם את היחסים"

חאלד משעל ואבו מאזן בקהיר לקראת החתימה על הסכם הפיוס הפלסטיני. רויטרס
חאלד משעל ואבו מאזן/רויטרס

בשיחתו עם אבו מאזן ניסה ראש הממשלה הטורקי לגשר על הפערים בין פתח וחמאס, שנוצרו סביב מינוי ראש ממשלה לממשלת הפיוס הפלסטינית. "אמרנו לאבו מאזן שאנחנו לא רוצים שאחים ישפכו את דמם זה של זה", אמר ארדואן. בזמן ביקורו של אבו מאזן באנקרה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, חאלד משעל, ביקר באיסטנבול, אולם מקורות רשמיים בטורקיה מסרו כי לא היה קשר בין השניים בעת ביקורם במדינה.

אבו מאזן רמז השבוע כי הוא מעוניין לשוב למשא ומתן ולסגת מהיוזמה הפלסטינית לפנייה לאו"ם בספטמבר על מנת להשיג הכרה במדינה פלסטינית בניגוד לעמדת ישראל. בראיון שהעניק לרשת LBC הלבנונית אמר אבו מאזן, כי "המשא ומתן הוא הבסיס, אבל בהיעדר שיחות אין לי ברירה מלבד פנייה חד צדדית לאו"ם. אני ממתין לאופציה אחרת מצד האמריקאים".

(עדכון ראשון: 21:11)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully