וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח תחמיר נהלי חקירת מוות של פלסטינים ביו"ש

צה"ל הודיע כי יחמיר את נהלי פתיחת החקירות במקרים של הריגת פלסטינים בלתי-חמושים ביהודה ושומרון, "שם התייצבה המציאות הביטחונית". בעזה, לעומת זאת, יישארו הנהלים הקיימים

צה"ל יגדיר מחדש את האופן בו נפתחות החקירות לגבי מותם של אזרחים פלסטינים ביהודה ושומרון. כך נמסר היום (רביעי) מדובר צה"ל. לפי ההודעה, יוחמרו נהלי פתיחת חקירה נגד חיילים במקרים בהם נהרגים אזרחים פלסטינים מירי צה"ל בגדה המערבית - אך לא בעזה.

מצה"ל נמסר כי "בהתאם למדיניות החדשה, מקרים בהם נהרגו פלסטינים שאינם מעורבים בלחימה מאש כוחות צה"ל, יובילו, ככלל, לחקירת משטרה צבאית חוקרת מיידית - אלא אם אירעו במהלך פעילות בעלת אופי לחימתי מובהק".

"הפעילות המבצעית ביהודה ושומרון מצומצמת מבעבר"

בצה"ל, כאמור, אומרים כי תהליך זה מתאפשר הודות להכרה כי המציאות הביטחונית בגדה "התייצבה", ומתארים את השינוי במדיניות פתיחת החקירות כתוצאה של עבודת מטה של הפרקליטות הצבאית, "במסגרתה התייעץ הפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט עם מפקדים באוגדת יהודה ושומרון, עם מפקד פיקוד המרכז אלוף אבי מזרחי, ועם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי והרמטכ"ל הנוכחי בני גנץ".

עוד נמסר כי "במהלך עבודת המטה, התחדדה ועלתה תמונה לפיה הודות למאמצי צה"ל, השב"כ ויתר כוחות הביטחון, התייצבה בעת האחרונה מציאות בה הפעילות המבצעית של כוחות צה"ל ביהודה ושומרון, הנושאת אופי לחימתי מובהק, הינה מצומצמת מבעבר". בצה"ל הדגישו כי החמרת נהלי פתיחת החקירה אינה מתייחסת לאירועי מוות של פלסטינית בעזה, "שם פעילות צה"ל היא לחימתית באופן מובהק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully