וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מצ"ח תחקור הריגת פלסטינים שהפגינו בגדה

שלושה ימים לאחר התקרית שבה ירו חיילי צה"ל למוות בשני נערים פלסטינים במהלך הפגנה סמוך לשכם, הורה הפצ"ר על פתיחת חקירת מצ"ח. החקירה תקבע אם נעשה שימוש באש חיה

רויטרס

(ארכיון: רויטרס, עריכה: עידן גוראל)

הפרקליט הצבאי הראשי, האלוף אביחי מנדלבליט, הורה היום (שלישי) על פתיחת חקירת המשטרה הצבאית בנוגע למותם של שני הפלסטינים שנפגעו במהלך עימותים עם צה"ל, בכפר עראק בורין, דרומית לשכם, בשבת האחרונה. דובר צה"ל מסר כי הדבר ייעשה בנוסף לתחקיר המבצעי וצוות המומחים שהוקם. בהפגנה נהרגו שני נערים בני 16: מוחמד קדוס ואוסיד קדוס.

לטענת הפלסטינים וארגון בצלם, שני הנערים נפצעו בראשם מפגיעת אש חיה של צה"ל. בצה"ל הכחישו בתוקף כי נעשה שימוש באש חיה. תחקירנית של ארגון זכויות האדם "בצלם" דיווחה מבית החולים רפידיה בשכם לאחר התקרית כי הנערים נפגעו מאש חיה ולא מכדורי גומי כפי שטוענים בצה"ל. בצילומי רנטגן נראה לטענתה בברור קליע שחדר לגולגולת אחד הפצועים.

בצה"ל הכחישו לאחר המקרה כי בפיזור ההפגנה נעשה שימוש באש חיה. מדובר צה"ל נמסר שעות אחדות לאחר התקרית כי אמנם זוהתה פגיעה בשני פלסטינים שפונו מהמקום אך לדבריו, הנערים "נפגעו מכדורי גומי שנורו לעבר ההמון בהתאם לנהלים". עוד ביקשו אז להבהיר בצה"ל כי קודם לירי כדורי הגומי נעשה שימוש ברימוני גז.

אתמול דווח כי בצה"ל החליטו להקים ועדת מומחים, שתבדוק את הפערים בין שתי הגרסאות. ההחלטה על הקמת ועדת מומחים התקבלה על ידי מפקד אוגדת איו"ש, תת אלוף ניצן אלון וזאת בתום התחקור הראשוני שבדק את התקרית. הצוות שיכלול אנשי זיהוי פלילי וקציני רפואה יקבע לפי הממצאים והעדויות כיצד נהרגו הפלסטינים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully