וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ איימן עודה ברשימת "מאה ההוגים החשובים בעולם"

אלי אשכנזי וסוכנויות הידיעות

1.12.2015 / 19:08

יו"ר הרשימה המשותפת נכלל ברשימה היוקרתית שפרסם כתב העת האמריקני "פוריין פוליסי", לצד מרקל, פוטין וראשי צוותי המו"מ לשיחות הגרעין. "תחת הקריאה לשוויון, עודה איחד בין איסלאמיסטים, פמיניסטיות חילוניות וסוציאליסטיים"

עריכה: שניר דבוש

יו"ר הרשימה המשותפת, ח"כ איימן עודה, נבחר לאחד מ"מאה ההוגים החשובים בעולם" ברשימה שהתפרסמה היום (שלישי), זו השנה השביעית ברצף, בכתב העת האמריקני "פוריין פוליסי". עודה חולק את הרשימה היוקרתית עם מנהיגים כמו קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שרת החוץ של שבדיה מרגוט וולסטרום, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, שר האוצר לשעבר של יוון יאניס ורופאקיס, שר ההגנה של ערב הסעודית הנסיך מוחמד בן סלמאן, וראשי צוותי המשא ומתן לשיחות הגרעין, עלי אכבר סאלחי האיראני וארנסט מוניז האמריקני.

הרשימה אמנם כוללת מאה מקומות, אך חלקם משותפים ליותר מאדם אחד, כך ש-125 בני אדם מופיעים בה. שיעור הנשים ברשימה הוא 50.4%. 61% מההוגים הם בגילאי 49-30, ורק אחת מהם היא מתחת לגיל 20.

עוד בוואלה! NEWS:
הרצוג בוועידת הגליל: "תלמיד ביו"ש מקבל יותר מתלמיד בגליל"
נתניהו: "ישראל פועלת לפעמים בסוריה כדי למנוע העברות נשק"
במצב הנוכחי, נתניהו חסר האשליות יסתפק בתמונה עם אבו מאזן

ח"כ איימן עודה, 14 באוקטובר 2015. נועם מושקוביץ
"שום חצי התנצלות לא תכסה על כך ששלטונו של נתניהו מבוסס על הסתה גזענית". עודה/נועם מושקוביץ

עודה זכה למקום ברשימה בקטגוריית ה-"Challengers", גורמי אופוזיציה או מנהיגי מאבקים חברתיים, "על איחוד ערביי ישראל". בדברי ההסבר לבחירתו, נכתב: "שיחות השלום אולי בשלבי גסיסה מתקדמים, אך איימן עודה עדיין חולם על פתרון הסכסוך המסובך ביותר בעולם. עודה איגד תחתיו מנהיגים מגוונים – איסלאמיסטים, פמיניסטיות חילוניות וסוציאליסטיים – עם הטיעון הפשוט שקורא לשוויון זכויות בין אזרחיה הערבים של מדינה ישראל לאלה היהודים".

עודה ישתתף בטקס רשמי שעורך המגזין לכבוד פרסום הרשימה בפתיחת הסיור הרשמי הראשון שלו בארצות הברית, במהלכו יבקר בוושינגטון, באטלנטה ובניו יורק. הוא ייפגש עם שורה של חברי קונגרס, נציגים ממחלקת המדינה ומהבית הלבן ואנשי רוח ופעילים חברתיים פלסטינים, יהודים ושחורים.

לפני טיסתו אמר עודה: "אני שמח על ההזדמנות שניתנה להציג את הבעיות הייחודיות של הערבים אזרחי המדינה, שכמעט ואינן נוכחות בשיח הבינלאומי. אני נוסע לדבר על אפליה ממוסדת ועל מאה אלף אזרחים שחיים ללא מים וחשמל בכפרים הלא מוכרים בנגב, בעוד שהממשלה הזאת ממשיכה לשפוך מיליארדים על ההתנחלויות. מעבר לכך אני נוסע על מנת להבהיר לקהילה הבינלאומית, ששום חצי התנצלות לא תכסה על כך ששלטונו של נתניהו מבוסס על הסתה גזענית כנגד האזרחים הערבים וביזוי של מה שנשאר מהמרחב הדמוקרטי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מנהיג HDP סלאחטין דמיטרס מצביע בבחירות, איסטנבול, טורקיה, יוני 2015. רויטרס
"ניפץ את חלומותיו של ארדואן". דמיטרס/רויטרס

לצד עודה, "Challengers" נוספים שנכנסו לרשימה הם מנהיג מפלגת HDP הפרו-כורדית בטורקיה, סלאחאטין דמיטרס, "על ניפוץ חלומותיו של ארדואן", ראש ממשלת סקוטלנד ניקולה סטרג'ון ש"הפריעה לפוליטיקה הבריטית", התובעת הכללית של ארצות הברית לורטה לינץ', סגנית שר הפנים של אוקראינה אקה זגולדזה-גלוקסמן, שהגיעה לפוליטיקה אחרי מעורבותה במחאה בקייב ב-2013 ועורכת הדין רדיחה קומרסוואמי מסרי לנקה, ש"דרשה צדק על פשעיהם של חיילי כוחות שמירת השלום של האו"ם".

כריסטיאנה פיגרס, שהובילה את המאמצים הכבירים לכינוס ועידת האקלים בפריז בימים אלה, נכנסה אף היא לרשימה, כמו גם האפיפיור פרנציסקוס, ראש עיריית פריז אן הידלגו, הזמר אייקון שהוביל קמפיין לאספקת חשמל למאות מיליוני אפריקנים, נשיאת "רופאים ללא גבולות" ג'ואן ליו וקבוצת העיתונאים "א-רקה נטבחת בדממה", שמפיצה דיווחים מ"בירת דאעש" בסוריה.

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בוועידת האקלים בפריז, 30 בנובמבר 2015. רויטרס
פוטין בוועידת האקלים בפריז, אתמול/רויטרס

אחד מהשמות המעניינים ביותר בקטגוריית ה"אמנים" היא סוניטה עליזאדה, אפגנית בת 19, שהקליטה בחשאי את שיר הראפ "כלות למכירה" זמן קצר לפני שאמה ביקשה למכור אותה תמורת 9,000 דולרים לגבר שרצה להינשא עמה. סוניטה הצליחה למנוע את הנישואים, אולם 80% מהנישואים באפגניסטן כיום הם בכפייה, והיא הפכה לסמל של המאבק בתופעה.

"כלות למכירה" של סוניטה עליזאדה:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully