וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי שחללית אבדה, רוסיה שלחה אנגרי בירדז לחלל

ימים אחרי השיגור הכושל של חללית לא מאוישת למאדים, שיגרה רוסיה עוד חללית, הפעם מאוישת, לתחנת החלל הבינ"ל - ועליה גם "טרמפיסט" אמריקני ראשון מאז סיום תוכנית המעבורות של נאס"א

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: יאיר דניאל; קריינות: אביב אברמוביץ')

רוסיה ניסתה לפנות בוקר (שני) להשיב לעצמה מעט מכבודה האבוד, בכל הנוגע לתוכנית החלל שלה. אחרי דחיות רבות וכמה שיגורים כושלים, שכללו גם התרסקות של ספינת מטען בלתי מאוישת באוגוסט האחרון, ואחרי שרק לפני מספר ימים אבדה חללית רוסית לא מאוישת ששוגרה למאדים, המריאה בהצלחה מבסיס השיגור בקזחסטן ספינת חלל רוסית, כשעל סיפונה שלושה אנשי צוות בדרכם אל תחנת החלל הבינלאומית. בשעה היעודה הושלמה הספירה לאחור, הטיל התנתק ממתקן השיגור בעיר המושלגת בייקונור, ושובל כתום התנוסס מעל שמי קזחסטן.

מלבד שני הקוסמונאטים, אנטון שקפלרוב ואנטולי איבנישין, שזהו מסעם הראשון בחלל, נמצא על סיפון המעבורת גם דניאל ברבאנק, אסטרונאוט אמריקני ותיק, שהוא האמריקני הראשון הממריא לחלל כ"טרמפיסט" על גבי חללית רוסית, לאחר שתוכנית מעבורות החלל של נאס"א הגיעה לסוף דרכה ביולי האחרון.

חקר החלל - עוד כותרות:
בשבוע שעבר: נכשל ניסיונה של רוסיה לשגר חללית למאדים
היסטוריה לסין: עגינה מוצלחת בחלל, בדרך לתחנה מאוישת
צפו: אסטרואיד עצום חלף סמוך לכדור הארץ
נאס"א חושפת: הטיל החסכוני שיישא אדם למאדים
ספטמבר: לוויין שיצא משימוש התרסק בכדור הארץ
האם גילויים של נאס"א חשפו חיים במאדים?

הטיל "סויוז" ממריא עם חללית המיועדת לתחנת החלל הבינלאומית, ועליה שני קוסמונאוטים רוסים ואסטרונאוט אמריקני, רוסיה, 14 בנובמבר 2011. רויטרס
הטיל על כן השיגור דקות לפני ההמראה, לפנות בוקר בבייקונור המושלגת/רויטרס

משימתה של המעבורת נדחתה מאז ספטמבר מסיבות בטיחותיות, אחרי שבאוגוסט התרסקה באטמוספירה חללית רוסית בלתי מאוישת שנועדה להעביר אספקה לתחנת החלל, במה שנחשב לאחד האסונות החמורים בתוכנית החלל של רוסיה זה שנים רבות.

דלק רעיל בדרך לכדור הארץ

רק לפני מספר ימים רשמה סוכנות החלל הרוסית "רוסקומוס" כישלון נוסף, כשספינת המחקר "פובוס-גרונט", שהייתה אמורה לנחות על אחד מירחיו של מאדים, אבדה בחלל, הקשר עמה נותק, וההערכות הן שתתרסק בקרוב במיקום לא ידוע על כדור הארץ, כשעליה כמות גדולה של דלק רעיל. תקלה זו הצטרפה לעוד סדרת מקרים של התרסקות לוויינים בשנתיים האחרונות.

הפעם, עם זאת, מקווים ברוסיה שהסוף יהיה שונה בתכלית. עם הגעת המעבורת המאוישת לחלל, דיווחו אנשי הצוות כי הם חשים בטוב, ושקפלרוב אף נראה משחק עם בובת ציפור דמויית המשחק "אנגרי בירדז", שנתנה לו במתנה בתו בת החמש.

בעוד יומיים צפויה המעבורת לעגון בתחנת החלל, ואנשיה יקיימו חפיפה קצרה עם אנשי צוותה - מפקד התחנה מייק פוסום מנאס"א, סטושי פורוקאווה היפני וסרגיי וולקוב הרוסי. כל תקלה בהגעה ליעד עלולה להשאיר את תחנת החלל ריקה לראשונה זה למעלה מעשור, שכן שלושת אנשי הצוות הנוכחי עתידים לשוב לכדור הארץ עוד במהלך החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully