וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טורקיה אסרה על מטוסים סורים אזרחיים לטוס בשמיה

14.10.2012 / 16:34

נתיבי המילוט מצטמצמים: אחרי שאסרה על מטוסי צבא סורים לעבור דרכה, טורקיה הודיעה כי לא תאפשר גם למטוסי נוסעים לחלוף בנתיביה האוויריים. סוריה כבר נקטה צעד דומה

צילום: סרטון חובבים שהועלה ליו-טיוב; עריכה: מיכאל ברגמן

טורקיה הודיעה הבוקר (ראשון) כי היא אוסרת על כל המטוסים הסורים לעבור בשטחה האווירי. מקור במשרד החוץ באנקרה שהתבקש לפרט את מהות ההחלטה, אמר כי האיסור נכנס לתוקפו לפנות בוקר, והוא תקף גם לטיסות אזרחיות. לדבריו, טורקיה ממילא אוסרת זה זמן רב על מטוסים צבאיים של סוריה להתקרב לשטחה או לנחות בו.

אמש כבר הודיעה טורקיה כי היא אוסרת על מטוסים נוסעים אזרחיים לנחות בשטחה. ההחלטה שהתפרסמה הבוקר אוסרת עליהם גם לחלוף בשמיה בדרכם ליעדים אחרים, בעיקר לאירופה. לשון ההחלטה היא אזרחית במהותה, ואין בה משום איום צבאי.

אסד: למרות המתיחות הצבאית - איננו אויבי העם הטורקי
ארדואן באיתות אזהרה: אם העולם ימתין, סוריה בסכנה

מטוס נוסעים סורי שאולץ לנחות בטורקיה. רויטרס
המטוס הסורי שאולץ לנחות בסוף השבוע בטורקיה/רויטרס

נמלי התעופה בטורקיה מהווים צומת מרכזי לתעבורה אווירית בין סוריה לאירופה, ומשם למזרח הרחוק ולמזרח אירופה. בתחילת החודש, הודיע משרד החוץ במוסקבה כי על כל האזרחים הרוסים להתפנות מסוריה בטיסות אזרחיות כל עוד אפשר לעשות זאת, מחשש שהמורדים יתחמשו בנשק שיאיים על שדות התעופה האזרחיים.

עוד בוואלה

רוצים להנות מאינטרנט מהיר וחבילת טלווזיה בזול? זה אפשרי!

לכתבה המלאה

פירוק קשרי האוויר הוא שלב נוסף במתיחות המדינית והצבאית

עיתון לבנוני המשמש שופר למשטר בדמשק דיווח לאחרונה כי טייסי חיל האוויר של סוריה קיבלו הוראה להנחית כל מטוס טורקי שיטוס בשמי סוריה. פירוק קשרי האוויר בין סוריה לטורקיה הוא שלב נוסף במתיחות המדינית והצבאית בין שתי השכנות. לפני כמה ימים, טורקיה אילצה מטוס סורי לנחות בשטחה, מפני שלטענתה, נמצאו בבטנו אמצעי לחימה רוסיים, שהיו בדרכם לדמשק. לפי טענת הרוסים, המטוס הוביל רק מכ"ם ואמצעים שונים להפעלתו.

בחודש יוני, חיל האוויר של סוריה הפיל מטוס פאנטום טורקי שהתקרב לחופי המדינה. המתיחות באזור גברה בעקבות דיווח לא-ברור ברשת הסעודית אל-ערביה, לפיו הטייסים הטורקים נתפסו חיים ונרצחו, ככל הנראה בהוראה שלרוסיה היה בה חלק, ובתקופה האחרונה היו חילופי מרגמות בין שני הצדדים, שגבו את חייהם של חמישה טורקים לפחות.

ברקע חילופי האש, אסד מתגרה: טורקיה סיימה את תפקידה כאימפריה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully