וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תסתכלו להן בעיניים

22 נשים נרצחו במהלך שנת 2018 על ידי האנשים שאמורים היו להיות הקרובים להן ביותר. לרגל יום המחאה הארצי לאלימות נגד נשים, וואלה! NEWS מציגה: הפנים והשמות מאחורי המספרים. פרויקט מיוחד

  • בת 13 מאריתריאה, תושבת שכונת התקווה בתל אביב. נרצחה ב-27.11.2018 בבית אמה, על פי החשד על ידי בן זוגה של האם טספברהן טספהיון. מהחקירה עלה כי בתקופה שקדמה למעשה התעלל בה מינית, ובעת הרצח עצמו הכה אותה נמרצות וחנק אותה. סילבנה הייתה מטופלת על ידי מרכז הסיוע והמידע לקהילה הזרה של עיריית תל אביב (מסיל"ה) מגיל 8, מכיוון שאמה נעדרה ברוב שעות היום מהבית בעקבות עבודתה. "היא אמרה לאמה שהיא לא רוצה את הבחור הזה. הוא בחור לא טוב", סיפרה דודתה.

  • בת 16 מגוש חלב. נעדרה במשך שלושה ימים מביתה עד אשר גופתה נמצאה ב-26.11.2018 בפח אשפה מחוץ ליישוב שבו התגוררה. המשטרה עצרה חשוד בן 21 וחשודה אשר ככל הנראה סייעה לו בחטיפה וברצח. "היא הלכה ליום הולדת של חברה ביום שישי אחר הצהריים, בדרך קנתה כיבוד ומאז לא נראתה", סיפר בן דודה על יומה האחרון. לדבריו, "היא הייתה נערה כל כך אחראית ולכן ההורים החלו להשתגע מרוב דאגה. החלו חיפושים אחריה, עד שהתקבלה הבשורה הנוראית. בלתי נתפס שנערה יוצאת מהבית ונרצחת".

  • בת 43 מהיישוב תל שבע שבפזורה הבדואית. נרצחה על פי החשד על ידי אחיה בן ה-33 ב-21.11.2018. אלמונים הביאו את ההרוגה עם פצעי ירי אל המרפאה המקומית ונמלטו מהמקום. מהמשטרה נמסר כי הנרצחת התגרשה והתחתנה מחדש. בנוסף, יש לה שני אחים שמרצים עונש מאסר על רצח אחות נוספת לפני כ-12 שנה.

  • בת 36 מנתניה. נרצחה ב-14.10.2018 בדירתה. על פי החשד, בעלה השוטר ירה בה בעודה היא יושבת בשולחן האוכל בביתה עם ילדיה והרג אותה. לפי המשטרה, הבעל בן ה-24 ביצע את המעשה לעיני שלושת ילדיהם ומיד לאחר מכן התקשר למוקד 100 והודה שהרג את אשתו.

  • בת 50 מנתניה. בעלה לשעבר, יצחק שפק, הואשם שרצח אותה ב-10.10.2018 בדירתם. המשטרה הגיעה לדירה בעקבות שיחת למוקד 100 שביצע חברו של הבעל אשר סיפר כי שפק התקשר אליו והודה שדקר למוות את אשתו. כוחות גדולים ניהלו מצוד אחריו במשך יממה, שבסופה אור בסיוע מסוק משטרתי בתעלה מתחת לגשר בשרון, לא רחוק ממקום מגוריו, והוא נלקח למעצר. שפק הורשע בעבר באלימות כלפי אשתו, ונגזרה עליו חצי שנת מאסר על תנאי.

  • בת 62 ממודיעין. נורתה למוות ב-28.9.2018 בדירתה. על פי החשד, שלום נרצחה על ידי בעלה באמצעות אקדח שהחזיק ברישיון מתוקף עבודתו כמאבטח. הוא שם קץ לחייו לאחר המעשה. אחד מבני המשפחה סיפר כי הבעל נהג להשתכר, ועל רקע זה ביקשה אשתו להיפרד ממנו. "מי נותן לאחד כזה רישיון לאקדח?" תהה. "הוא היה שותה ומשתכר בימים האחרונים, מדוכדך בגלל הרצון של האישה להיפרד ממנו. זה לא נתפס".

  • בת 21 מהיישוב הבדואי שגב שלום שבנגב. נורתה למוות ב-25.9.2018, ככל הנראה על ידי שני גברים. המשטרה עצרה שני בני אדם בחשד למעורבות באירוע. על פי המשטרה, אל-גרגאווי אינה נשואה ולא מוכרת לרשויות אכיפת החוק או לשירותי הרווחה.

  • בת 36 ואם לשבעה מהפזורה הבדואית אבו סולב שבנגב. נורתה למוות מחוץ לביתה ב-12.8.2018. בעלה לשעבר של הנרצחת מרצה מאסר בגין עבירות אלימות שביצע נגדה. נורה דיווחה על אלימות במשפחתה ומצוקתה הייתה מוכרת לרשויות. פעילות חברתיות קיימו עצרות מחאה בעקבות הרצח, שעד כה, לא פוענח.

  • בת 58 מתל מונד. נרצחה ב-10.7.2018 על ידי הגרוש שלה דוד חיים, שהודה במעשה. על פי כתב האישום, שהוגש נגד הבעל בגין רצח בכוונת תחילה, השניים היו נשואים והתגרשו בשנת 2004. הם חלקו מתחם מגורים משותף, יחד עם בני משפחה נוספים. על רקע סכסוכים כספיים בין השניים, החליט דוד לרצוח את אופירה. בעת פגישת השניים, שוחחו תוך שהבעל מוביל את אשתו לשעבר אל חצר הבית סמוך לבור. אז התנפל עליה מאחור, כרך בחוזקה חוט ניילון סביב צווארה וחנק אותה במשך כעשר דקות, על אף תחנוניה ועד שאפסו כוחותיה. בסופו של דבר, היא נפלה ארצה ומתה.

  • בת 52 מיפו, אלמנת ראש העדה הנוצרית בעיר. נרצחה על ידי בתה טרייסי ובן זוגה אמיר מרמש בני ה-18 ב-7.6.2018, בביתה בזמן שהתקלחה. מפרטי החקירה עלה כי קדיס התנגדה לקשר בין בתה לבין חברה המוסלמי. לטענת המשטרה, השניים זעמו על כך והחליטו לרצוח אותה ואף שוחחו על כך בהודעות ביניהם - במשך כמה שבועות.

  • בת 36 ואם לארבעה מחיפה. נדקרה למוות ב-10.6.2018 על ידי בעלה אטירסאו אינעלם, בן 44. על פי החשד, הבעל חיכה שסיפראש תחזור מעבודתה ודקר אותה כמה פעמים. השכנים סיפרו כי הוא איים עליה לפני כן, אך המשטרה לא טיפלה במקרה והוא נשלח להסתכלות על ידי בית המשפט.

  • בת 32 ואם לשלושה מיפו. נורתה למוות ב-29.5.2018 בעת שישבה ברכבה סמוך למחלף עין הקורא בראשון לציון. יומיים קודם לכן, ניצלה מניסיון חיסול בקרבת ביתה ביפו. גורם בכיר במשטרה אמר כי יממה לפני הירצחה הציעו לה חוקרי ימ"ר תל אביב חבילת הגנה משטרתית, לאחר שהיה ברור כי חייה בסכנה מידית. עם זאת, טען, כי סירבה להיכנס להגנה משטרתית. אותו גורם הוסיף כי היא צוידה במספרי הטלפון של בעלי תפקידים בימ"ר ועברה תדרוך כיצד להישמר ואילו צעדי זהירות עליה לנקוט. עם זאת, במשטרה נמנעו מלהצמיד לה את יחידת העיקוב. התיק עדיין נמצא בחקירה.

  • מנצור בת 18 מטירה. נורתה למוות ב-10.5.2018 מטווח קצר על ידי אלמוני שארב לה. מנצור פונתה על ידי מד''א במצב אנוש לבית החולים מאיר בכפר סבא, שם קבעו את מותה. בגופתה נמצאה כמות גדולה של קליעים. על פי המידע שהתקבל במשטרה, מנסור חיה לבדה והייתה יתומיה בהוריה.

  • בנות 19 ו-21 מיפו. ב-17.5.2018 נרצחו על ידי אחיהן פאדי מאלוק בן ה-24 בדירת המשפחה בעיר. על פי המשטרה, אחיהן של השתיים התקשר למוקד 100 של המשטרה ודיווח כי רצח את שתי אחיותיו. מכתב האישום נגדו עלה כי האח התגורר בדירה יחד עם בת זוגתו, שתי אחיותיו, ילדיהן, אמו ואחיו. על רקע סכסוך רב שנים בין האח לאחיותיו, אשר נסוב, בין היתר, סביב חילוקי דעות על אורחות חייהן של האחיות ואופן גידול ילדיהן.

  • בת 63 מכפר סבא. נדקרה למוות בדירתה ב-3.4.2018. על פי החשד, בנה אלכסנדר בן ה-38 אחראי לרצח. לאחר שנמלט מהמקום, נתפס על ידי המשטרה ברעננה.

  • בת 35 מתל אביב. נדקרה למוות ב-28.3.2018 בדירתה בדרום העיר, על פי החשד על ידי בן זוגה לשעבר מריו מרטינס בן 58. לפי כתב האישום שהוגש נגדו, השניים היו בני זוג במשך כמה שנים עד שנפרדו, סמוך לחודש נובמבר האחרון. בתקופה זו התגוררו השניים יחד בתל אביב, וניהלו במשותף בר-מסעדה בעיר. מרטינס וקרדינה המשיכו לעבוד יחד, גם לאחר היפרדותם. בתקופה שלאחריה נוצר סכסוך ביניהם הנוגע, בין היתר, לחלוקת הרכוש שלהם ולקשר של קרדינה עם אחרים. לפי כתב האישום, בחודשים שקדמו לרצח, מרטינס איים על חייה של קרדינה בכמה הזדמנויות.

  • בת 70 מנתניה. נרצחה ב-30.1.2018 על ידי בנה בביתם. לפי כתב האישום, עלה כי בנה, סרגיי פורבנוי, רצח אותה בדירתם השכורה ולאחר הרצח שב ללון בדירה כשאמו שרועה על הרצפה. בהמשך, נכנס לדירת שכנתו ואיים להתאבד. הבן הכה את אמו בראשה באמצעות בקבוק בירה או חפץ קהה אחר. לאחר מכן, הפיל אותה ארצה וחנק את צווארה.

  • כבת 30 מתל אביב. נמצאה ללא רוח חיים בדירתה ב-18.4.2018, ככל הנראה עקב מנת יתר של סם, כשעל גופה סימני אלימות. צוותי הרפואה שהגיעו למקום מצאו בדירה גבר צעיר עירום, שסיפר כי באותו לילה הם ערכו מסיבה, שבמהלכה הם שתו וצרכו סמים. לדבריו, החבלה שעל פניה מעידה אולי כך שהאישה נפלה ומתה ממנת יתר.

  • כבת 60 מפרדס חנה. נמצאה בדירתה ללא רוח חיים ב-14.3.2018, כשעל גופה סימני אלימות.

  • בת 91 מבת ים. נרצחה ב-11.3.2018 על פי החשד על ידי בנה בן ה-67 שהתאבד לאחר המעשה, בעקבות מצב נפשי קשה שנגרם עקב קשיים כלכליים כבדים. השניים נמצאו בדירה ללא רוח חיים.

  • בת 26 מתל אביב. נמצאה ללא רוח חיים ב-1.1.2018 בדירה בעיר. המשטרה עצרה גבר בחשד לרצח והוא נחקר בנוגע למעורבות במעשה. בחקירתו אמר הגבר כי נפגש עם הנרצחת בתחנה המרכזית הישנה בעיר, וכי השניים הגיעו לביתו לאחר מכן. עוד מסר, כי השניים צרכו סמים ואלכוהול.

walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully