וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולמרט: אין סיכום על צירוף ליברמן

15.10.2006 / 16:15

עם זאת, רה"מ הביע תקווה שישראל ביתנו תצטרף לקואליציה. המשנה לרה"מ שמעון פרס אמר כי אינו מתנגד לצירופו של ליברמן לממשלה

ראש הממשלה אהוד אולמרט אמר כי כניסתו של אבגידור ליברמן לקואליציה אינה מדאיגה אותו. "ליברמן אמר לי שהעניין האיראני מדיר שינה מעיניו, ואני מאמין לו, משום שזה אינו מדיר שינה רק מעיניו", דברי אולמרט. הוא הביע תקווה שישראל ביתנו אכן תצטרף לממשלה, אך ציין כי לפי שעה אין סיכום ואין הבנות בענין.

היום דיווחה כתבת "הארץ" מזל מועלם, כי המשנה לראש הממשלה שמעון פרס אומר כי אף הוא אינו מתנגד לצירוף ליברמן לממשלה, אם הדבר לא יפגע בקווי היסוד שלה. בקול ישראל דווח, כי פרס אמר את הדברים בישיבת שרי קדימה, שהתקיימה לפני ישיבת הממשלה.

פרס הכחיש הבוקר את הדיווח כי שוחח עם יו"ר מפלגת העבודה, שר הביטחון עמיר פרץ, במטרה לגבש חזית משותפת נגד היוזמה לצרף את ליברמן לממשלה. "לא היו דברים מעולם, שום שיחה לא התקיימה לאחרונה בין השניים", לשון הודעת יועצו של שמעון פרס. לאחר מכן גם פרץ הכחיש קיומם של מגעים כאלה.

לפי הדיווח, פרץ ופרס יפגשו בימים הקרובים כדי לדון בדרכים "לחסום את אביגדור ליברמן", יו"ר ישראל ביתנו.

פרס מתנגד להצעת החוק הפרטית של ליברמן למשטר נשיאותי אשר אושרה בהצבעה בוועדת השרים לענייני חקיקה. במסגרת הסיכומים בין אולמרט לקראת צירופו לממשלה, הבטיח ראש הממשלה ליו"ר ישראל ביתנו את תמיכת קדימה בקריאה טרומית בהצעת החוק שלו למשטר נשיאותי.

הצעת החוק בדרך לקריאה טרומית

שר הביטחון עמיר פרץ אמר כי, "הצעת החוק לשינוי שיטת הממשל אינה טובה לדמוקרטיה הישראלית. לידתה בחטא, כיוון שהיא נועדה לשרת אינטרסים פוליטיים ולא את טובתה של מדינת ישראל. גם אם יש סעיפים שראויים להיבחן, עצם העובדה שמקור ההצעה בצרכים פוליטיים מטיל צל כבד עליה". הצעת החוק תועבר לקריאה טרומית לאחר שאושרה היום.

בנוגע לצירוף ליברמן לממשלה כאמצעי ליציבות שלטונית אמר פרץ, כי "בסוף צריך לחזק ולייצב את הסיעה בקואליציה ואת שרי העבודה בממשלה. חשוב לשמור על המסגרת הקיימת ולחזקה כדי לממש את תפישת עולמה של העבודה בנושאים החברתיים והמדיניים לטובת המדינה". בכך רמז פרץ, כי שיתוף הפעולה בין אולמרט לליברמן בנוגע למשטר הנשיאותי נובע מאינטרסים פוליטיים ואינו ענייני. פרץ מתכוון לומר את הדברים בישיבת סיעת העבודה שתתכנס הערב.

בן יזרי מתנגד לכניסת ישראל ביתנו לקואליציה

שר הבריאות ממפלגת הגמלאים יעקב בן יזרי הביע הבוקר את התנגדותו לצירוף ישראל ביתנו לממשלה. לדבריו, הצטרפותה של ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן, פירושה קיפאון מדיני. בן יזרי אמר כי תמוה בעיניו איך לפני כמה שבועות זעק ליברמן שיש להפיל את הממשלה בדחיפות, ולפתע הצטרפותו אליה הפכה ללגיטימית. סיעת הגמלאים תתכנס מחר לגבש את עמדותיה בסוגיית הצטרפותו של ליברמן לממשלה והצעת החוק לשינוי שיטת הממשל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully