דוד עזרא שוחרר היום (רביעי) ממעצר בתנאי ערבות צד ג' ובהרחקה מהמתלוננות, לאחר שנעצר בחשד לשלושה מקרי תקיפה שאירעו בחודשים האחרונים בדרום תל אביב - בעקבות שורת תלונות של נשים, שלטענתן הפיל אותן ברחובות העיר.
החקירה נפתחה לאחר פרסום התיעוד והעדויות בוואלה, שהובילו למעצרו ב-20 ביוני. באחד הסרטונים נראה עזרא מתקרב לאישה ההולכת ברחוב, נכנס למסלול הליכתה ופוגע בה בעוצמה באמצעות גופו. האישה הוטלה לקרקע, בעוד החשוד נשאר במקום לכמה רגעים והציג את האירוע כהיתקלות מקרית.
לפי החשד, בשני מועדים שונים ב-18 ביוני ובמקרה נוסף שאירע במהלך חודש מאי, תקף עזרא נשים ברחוב והפיל אותן ארצה. באחד המקרים אף נגרמה חבלה לאחת המתלוננות. עד כה הוגשו נגדו שלוש תלונות.
במהלך החקירה נשלח עזרא לבדיקה פסיכיאטרית ונמצא כשיר. הוא נחקר פעמיים ובחקירותיו קשר עצמו לשני האירועים שתועדו במצלמות האבטחה, אך הכחיש שפעל במכוון. "לא נתקלתי בהן בכוונה, זה היה בטעות", טען בפני החוקרים.
אתמול ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו בשישה ימים נוספים בטענה למסוכנות ולחשש לשיבוש החקירה. עם זאת, בית המשפט קיבל את הבקשה באופן חלקי בלבד והאריך את מעצרו עד היום. במשטרה ניסו לקדם עימותים בין החשוד למתלוננות במסגרת פעולות החקירה. הבוקר, כאמור, שוחרר עזרא ממעצר בתנאים מגבילים, בעוד החקירה בעניינו נמשכת.
