וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפגינים הגיעו לביתו של נתניהו: "החטופים גוססים במנהרות, נמצאים בתנאים תת אנושיים"

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 22:13

מיד לאחר פתיחת כנס החורף של הכנסת החלו משפחות חטופים ומוחים מטעם "אחים לנשק" להפגין מול הממשלה בצמוד לכנסת. המוחים פרצו את המחסום הראשון של המשטרה והגיעו לביתו של נתניהו ברחוב עזה. עד כה עוכבו 2 מפגינים, אחד מהם נלקח לתחנת מוריה

הפגנה מול הכנסת בקריאה להשבת החטופים ולשיוויון בנטל/SATVIEW.TV

אלפים הגיעו הערב (שני) לעצרת מחאה מול ישיבת פתיחת מושב הכנסת וקראו להתאחד סביב הצורך בשוויון בנטל. מטרת העצרת היא להדגיש את העובדה שהציבור שמאמין בשיוויון בנטל, ערבות הדדית, ציונות ופטריוטיות קורא למערכת הביטחון להוציא צווים לכל החייבים בגיוס באופן מיידי, ולמנוע פגיעה אנושה בביטחון הלאומי. משתתפיה נשאו עמם אלונקת ענק באורך 30 מטר כדי להדגיש את עומס הנטל על הציבור המשרת.

המפגינים מציגים ארבע דרישות מרכזיות:
1. קידום עסקה מיידית להשבת 101 החטופים הנמקים בשבי החמאס
2. ביטול חוק ההשתמטות וקידום שוויון בנטל
3. עצירת ההפיכה המשטרית והפסקת החקיקה השנויה במחלוקת
4. הקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר מחדלי השביעי באוקטובר

"הערב אנחנו מתייצבים בהמונינו מול הכנסת כדי להעביר מסר ברור - העם דורש שינוי", אומר ערן שוורץ, מנכ"ל מטה המאבק "חופשי בארצנו", ממארגני ההפגנה. "בזמן שהממשלה ממשיכה להפקיר את החטופים, מקדמת את חוק ההשתמטות וחוזרת להפיכה המשטרית עם פיטורי היועצים המשפטיים וחוק הרייטינג, אנחנו נהיה שם להזכיר להם שהם משרתי ציבור ולא אדוניו. לא ניתן לממשלת ההפקרה להמשיך להוביל אותנו לתהום. זו לא רק זכותנו אלא חובתנו המוסרית כאזרחים. בחזית ובעורף - נמשיך להיות שומרי הסף ולהיאבק על עתיד המדינה".

מייצג אחים לנשק, כיכר אגרנט, ירושלים. עמירם לוקץ'_Amiram Lukach, אתר רשמי
המיצג של אחים לנשק: אלונקה באורך 30 מטר כדי להדגיש את עומס הנטל/אתר רשמי, עמירם לוקץ'_Amiram Lukach

שוטרים דוחפים בכוח שני מפגינים שרצו ללכת על השביל

שוטרים דוחפים בכוח מפגינים בהפגנה בירושלים/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

"בשבועות האחרונים צה"ל הביא הישגים מרשימים, במחיר כבד", אמר שי מוזס, אחיינו של החטוף גדי מוזס בן ה-80 מקיבוץ ניר עוז. "ראש ממשלה שרוצה להחזיר את החטופים היה יוצא מעמדת הכוח הזו ביוזמה להצלת חיים. בפועל, הוא שולח משלחת מו"מ שמוגדרת כ'זריית חול בעיני המשפחות', וממשיך לטרפד כל אפשרות לעסקה. מה שהכי חשוב לו זה שרידותו הפוליטית".

"עשרה ימים חלפו מאז חוסל רב המרצחים סינוואר. אנחנו רואים שוב גרירת רגליים, שוב חוסר יוזמה אמיתית, שוב התנהלות בעצלתיים, כאילו יש זמן", אמרו נציגי המשפחות בהצהרה מיוחדת שמסרו אתמול לתקשורת. "החטופים שעדיין חיים, גוססים במנהרות, נמצאים בתנאים תת אנושיים, מחכים שמדינת ישראל תרוץ להציל אותם. מה הטעם בשליחת משלחת לפסגה ללא מנדט מלא להביא עסקה?"

"101 חטופות וחטופים בידי החמאס, צריך להחזירם הביתה בכל מחיר, כולם תמורת כולם, עכשיו. זה דורש הפסקת הלחימה, שמיצתה עצמה", אמר בנאומו הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ. "ניצחון מוחלט' זו סיסמת בחירות ותוכנית הישרדות אישית, לא תוכנית פעולה מדינית. תוצאתו היא 'מוות מוחלט' של החטופים. זו מלחמה המבליטה את הפער האיכותי בין ביצועי צה"ל, לאחר הלם ה-7 באוקטובר, לעליבות תפקוד הממשלה וראשה מאז ועד היום".

המוחים פרצו את המחסום הראשון שהציבה המשטרה ליד ביתו של נתניהו והצליחו להגיע לביתו שברחוב עזה. המשטרה עיכבה שני מפגינים, אחד מהם נלקח לתחנת מוריה.

מערך עוטף עצורים: מניין העצורים בירושלים הגיע כבר ל-13 ויד המשטרה עדיין נטויה.
עוד ועוד שמות מגיעים, חלקם משוחררים בשטח וחלקם מוכנסים לניידות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully