וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסון גדול נמנע: שני מטוסי F-16 כמעט התנגשו בשל תקלה במגדל הפיקוח | תיעוד הרגעים הדרמטיים

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 12:50

אסון גדול נמנע לפני כיומיים בבסיס חיל האוויר רמת דוד, כששני מטוסי F-16 כמעט התנגשו ביניהם. האירוע, שפורסם לראשונה ב-N12, התרחש ככל הנראה בשל אישור שגוי של מגדל הפיקוח בבסיס - ולא היו בו נפגעים | צפו בתיעוד

תיעוד הכמעט תאונה בין שני מטוסים/שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

אסון התנגשות גדול נמנע לפני כיומיים (שבת) בבסיס חיל האוויר רמת דוד: טייס בבסיס חיל האוויר שבצפון קיבל אישור ממגדל הפיקוח להמריא, ובזמן שהאיץ למהירות של 250 קמ"ש - הוא זיהה מולו מטוס קרב נוסף. ברגע האחרון הטייס כיבה את המנוע והצליח להסיט את המטוס שנשא חימוש כבד. בחיל האוויר הודיעו שהחלו לתחקר את האירוע.

האסון נמנע בשל זיהוי מוצלח ומהיר של הטייס שקיבל את האישור השגוי. מדובר בהתנהלות נכונה של הטייס, שהציל את חייהם של 4 בני אדם. זאת מאחר שבכל קוקפיט יושבים טייס ונווט.

בחיל האוויר פתחו בחקירת האירוע, וכיצד ניתן האישור ממגדל הפיקוח שהתברר כשגוי. כמו כן, נבחן לתת תשבוחת לטייס שהצליח למנוע אסון גדול.

מטוסי חיל האוויר שהשתתפו במבצע ימי תשובה באיראן

26 באוקטובר 2024. דובר צה"ל
נמנע אסון גדול. מטוסי חיל האוויר שהשתתפו במבצע ימי תשובה באיראן/דובר צה"ל

תגובת דובר צה"ל: "באירוע נמנעה תאונה בין שני מטוסי קרב במהלך המראה וזאת עקב מתן אישור המראה שגוי על ידי מגדל הפיקוח, בעוד מטוס נוסף היה על המסלול. הצוותים הגיבו במהירות ובמקצועיות ונמנע אירוע בטיחותי חמור. האירוע יתוחקר, אין נזק ברכוש ואין נפגעים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully