וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמינאי שוקל אופציות: כך עלולה איראן להגיב על התקיפה הישראלית

עודכן לאחרונה: 28.10.2024 / 9:45

במערכת הביטחון זיהו כי המשטר בטהראן מתלבט כיצד לפעול בעקבות המתקפה הנרחבת. בין התרחישים על הפרק: טילים בליסטיים וכטב"מים, פיגועים בשגרירויות והתנקשויות בבכירים ישראלים. גורמי צבא: אם נידרש לתקיפה נוספת - היא תכאב לאיראנים הרבה יותר

תקיפות בטהרן, איראן, 26 באוקטובר 2024/סעיף 27א

המנהיג העליון של איראן, עלי חמינאי, החליט להגיב על התקיפה הישראלית נגד יעדים צבאיים ברחבי מדינתו. במערכת הביטחון העלו דריכות ונערכים למגוון תרחישים של תקיפה ופיגועים בארץ ובחו"ל.

לפי גורמים במערכת הביטחון, המשטר האיראני מנהל תהליך קבלת החלטות על אופן התגובה. זאת, לאחר שבכירים במשטר ובראשם חמינאי נתנו הצהרה בכמה הזדמנויות מהם ניתן ללמוד על הכוונות.

ברקע הפרסומים על כוונות האיראנים להגיב לתקיפה, מתנהלים שורה של צעדים מדיניים שיעבירו מסר כי תגובה איראנית תגרור אחריה תגובה חריפה ישראלית.

בנוסף, מתנהל מאמץ של אמ"ן, מוסד ושב"כ לזהות מבעוד מועד כוונות איראניות לתקוף בכמה תרחישים, בהם לשגר טילים בליסטיים וכטב"מים מאיראן, לבצע פיגועים בשגרירויות בעולם, להתנקש בחיי אישים או להפעיל את השלוחים בתימן, סוריה, עיראק ולבנון.

המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי. Majid Saeedi, GettyImages
החליט להגיב על התקיפה הישראלית. עלי חמינאי/GettyImages, Majid Saeedi
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תקיפות בטהראן, איראן, 26 באוקטובר 2024/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

באמ"ן ובמערך ההגנה האווירית נערכים לאופציות השונות אך במקביל נערך חיל האוויר לאפשרות שתגובה איראנית תחייב עוד תגובה בקנה מידה רחב. גורמים במערכת הביטחון תוהים האם האיראנים יגיבו באופן ש"יסגור" את חילופי המהלומות בין הצדדים או "יפתח" סבב חדש.

אמש, גורמים במערכת הביטחון אמרו כי חיל האוויר הישראלי פגע בהגנה האווירית של איראן ו"עיוור" אותו על ידי פגיעה במכ"מים מתקדמים. לכן, מי שישקול תגובה נגד ישראל, לוקח בחשבון את האפשרות שהמתקפה הישראלית הבאה תהיה הרבה יותר קלה לביצוע, ואף רחבה יותר. זאת, כי החימושים שהיו מיועדים ל"קילוף" שכבות ההגנה האוויריות יהיו מיועדים במתקפה עתידית אפשרית ליותר יעדים כואבים באיראן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully